معاون منابع طبیعی هرمزگان خبرداد:

کشت سالانه بیش از یک میلیون نهال حرا در نوار ساحلی هرمزگان



معاون منابع طبیعی هرمزگان گفت: سالانه بیش از یک میلیون نهال حرا در نوار ساحلی هرمزگان کشت می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مصطفی مهران‌پور ضمن بیان این موضوع که تعهدات استان هرمزگان در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت سالانه، شش میلیون و ۵۰۰ هزار اصله است گفت: تولید و تأمین نهال با هدف پشتیبانی از عملیات اجرایی طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال با مشارکت خوب بخش خصوصی در سرتاسر استان در حال اجراست.

وی ضمن اشاره به اینکه در طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال نگاه ویژه‌ای به هر منطقه رویشی و درختان متناسب با آن منطقه شده است، افزود: با توجه به ظرفیت بالای شهرستان میناب در بحث توسعه جنگل‌های مانگرو و زنده مانی گونه حرا در پروژه‌های اجرای شده طی سنوات گذشته که از تجربیات موفق در زمینه ایجاد و توسعه سرانه جنگل در منطقه رویشی خلیجی عمانی بوده، ابراز امیدواری کرد که بتوان با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در نوار ساحلی سالانه بیش از یک میلیون نهال حرا کشت کرد.

وی ضمن اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در دوره چهار ساله افزود: نهضت مردمی کاشت یک میلیارد درخت از سال جاری کلید خورده و قرار است هر سال ۲۵۰ میلیون نهال در سطح کشور کاشته شود و بعد از ۴ سال به یک میلیارد برسد. طرح کاشت یک میلیارد درخت نهصتی مردمی است و تمام آحاد در آن سهم دارند که بخش خصوصی می‌تواند نقش موثری داشته باشد.

وی گفت: تلاش کردیم کارآفرینان، صاحبان صنایع و افرادی همچون متخصصان و دانش آموختگان بخش کشاورزی و منابع طبیعی در این طرح حضور فعالی داشته باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها