معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی اختصاص یافت



معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی تخصیص یافته و به استان‌ها ابلاغ شده است.

به گزارش صبح ساحل، «اسماعیل برقی»، معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره توزیع کتاب در مدارس استثنایی با توجه به نیاز این گروه از دانش آموزان به کتاب و کتابخوانی گفت: پیگیری تجهیز کتابخانه های کلاس‌ها در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی افزود: بیش از ۲۸ هزار جلد کتاب برای مدارس استثنایی با هماهنگی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تهیه شده که محتوای آنها مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی است.

برقی با یادآوری اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی هم این کتاب‌ها را مورد ارزیابی قرار داده‌ است، ادامه داد: این کتاب‌ها برای مدارس سراسر کشور ارسال شده تا در کلاس‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

یک میلیارد تومان برای ۲۸ هزار جلد کتاب هزینه شد

برقی عنوان کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش یک میلیارد تومان برای این ۲۸ هزار جلد کتاب هزینه کرده است. همچنین با کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه ملی هماهنگ کردیم تا بتوانیم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در میان دانش‌آموزان استثنایی گسترش دهیم.

وی یادآورشد: تلاش این است که همه مدارس استثنایی کتابخانه مدرسه‌ای داشته باشد و همه کلاس‌های دانش‌آموزان استثنایی هم کتابخانه کلاسی داشته باشد تا همه دانش‌آموزان به راحتی از این کتاب‌ها بهره‌مند شوند.

میانگین هر کلاس ۶ نفر است

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توان‌بخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی همچنین با یادآوری اینکه سال تحصیلی گذشته ۸۳ هزار دانش‌آموز در مدارس استثنایی ثبت‌نام کرده بودند، میانگین دانش آموزان در هر مدرسه ۵۰ دانش‌آموز و میانگین تعداد دانش‌آموزان در هر کلاس ۶ دانش‌آموز است.

برقی افزود: البته تعداد دانش‌آموزان اُتیسم در هر کلاس ۳ تا ۵ و تعداد دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی بین ۶ تا ۱۱ نفر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها