ثبت 65 پرونده تخلف در حوزه بهداشت و درمان هرمزگان طی هفت ماه؛

رواج زیرمیزی پزشکان؟



اداره کل تعزیرات حکومتی هرمزگان در یک سال گذشته بالغ‌بر 30 هزار پرونده به ارزش  ۳۰ هزار میلیارد ریال ثبت کرده که حکم  بیش از 90 درصد پرونده‌ها صادر و اجرا شده است. به گفته مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی استان، 65 فقره پرونده در حوزه بهداشت و درمان ثبت شده که اغلب این پرونده‌ها مربوط به زیرمیزی کادر درمان بوده است. 
«کیومرث حسن‌پور» با بیان اینکه بیشترین پرونده‌ها مربوط به تخلف در حوزه  فرآورده‌های نفتی بوده است، گفت:«شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان در 7 ماه سال جاری 861 تخلف جایگاه‌داران بنزین در استفاده از کارت‌های سوخت به این اداره کل گزارش داده است». 
وی ارزش اولیه قاچاق فرآورده‌های نفتی به‌صورت خرد را نیز  ۱۰۴ میلیارد تومان عنوان کرد. نشست حسن پور به مناسبت سالگرد تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران برگزار شد. 
وی در این نشست افزود: طی یک سال گذشته از 30 هزار پرونده ورودی قاچاق کالا و ارز و فرآورده‌های نفتی،680 میلیارد تومان وصول و کالاها به نفع دولت ضبط‌شده است. 
   
330 پرونده بالای  یک میلیارد تومان
مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی هرمزگان از افزایش 150درصدی گشت‌های مشترک و برخورد با متخلفین نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در هفت ماه اخیر، 330 پرونده بالای یک میلیارد تومان در این اداره کل  تشکیل‌شده که اکثر این پرونده‌ها  کمتر از ۴۵ روز رسیدگی شده است. حسن‌پور در رابطه با ورودی پرونده‌های کالا و خدمات گفت: 11 هزار و 951 پرونده واحد صنفی کالا و خدمات به ارزش 14 هزار میلیارد تومان در یک سال اخیر  تشکیل و 400 میلیارد تومان در این مدت وصول‌شده است. وی آمار وارده پرونده‌های  کالا و خدمات در 7 ماه نخست سال جاری  را  8 هزار و 741  و مختومه 8هزار و 820 فقره عنوان کرد و اظهار داشت: در این بازه زمانی  8 هزار و 677  فقره پرونده قاچاق کالا  و ارز تشکیل که همگی مختومه شده است. حسن‌پور یادآور شد: در این مدت  330 پرونده مهم قاچاق نیز تشکیل و  341 مورد مختومه شده است.
  
زیرمیزی 
حسن‌پور آمار پرونده‌های بهداشت و درمان را  ۶۵ فقره دانست که  رأی 63 فقره صادرشده و اغلب این پرونده‌ها مربوط به زیرمیزی کادر درمان بوده است. وی  اغلب تخلفات در بخش بهداشت و دارو به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، گران‌فروشی، زیرمیزی پزشکان و عدم رعایت یک سری مقررات در درمانگاه‌ها و در بحث قاچاق عمده‌ترین پرونده‌ها مربوط به حمل‌ونقل، فروش فراورده‌های نفتی اعلام کرد. 
   
بنگاه‌های متخلف املاک  
 مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 677 مورد گشت و 4هزار و 65 مورد بازرسی  صورت گرفته  که در این رابطه  یک هزار و 676مورد تخلف شناسایی شد. حسن‌پور تعداد بازرسی برای مهار تورم  را 836، شناسایی تخلف 385 مورد و تشکیل  پرونده  را 96 فقره دانست. وی از104 مورد  بازرسی مدارس هرمزگان سخن گفت که در این رابطه 51 مورد تخلف کشف و 3 پرونده تشکیل شد. حسن‌پور گفت: در این مدت، بازرسان این اداره کل 249 مورد از بنگاه‌های مشاورین املاک  بازرسی داشتند، پیرامون آن 152 تخلف کشف و 81 پرونده برای بنگاه‌های متخلف املاک  تشکیل شد. به گفته وی یک فقره پرونده تخلف خودرو ناشی از 13 بازرسی و شناسایی  11 تخلف، همچنین 14 پرونده در خصوص 55 تخلف ناشی از 143 بازرسی از مغازه‌های میوه و  تره‌بار تشکیل‌شده است. حسن‌پور 67 بازرسی از فروشگاه‌های مرغ و ماهی، شناسایی  33 تخلف و تشکیل  32 فقره پرونده نیز خبر داد. وی در طرح اربعین و محرم نیز از تشکیل 30 پرونده از 87 مورد تخلف در 168 مورد بازرسی نیز سخن گفت. حسن‌پور به  پلمپ حداقل 10 اماکن متخلف در هفته نیز اشاره کرد.
    
عدم شکایت از تاکسیرانی 
مدیرکل جدید تعزیرات حکومتی هرمزگان با بیان اینکه شکایتی از شهروندان در حوزه تاکسیرانی به دست ما نرسیده است، گفت:  باید در تمام تاکسی‌ها نرخ نامه نصب شده باشد. حسن پور از شهروندان خواست با تماس شماره ۱۲۴ و  ۱۳۵ شکایت خود با مطرح و پیگیری کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها