خط لوله ۶۰ کیلومتری قاچاق سوخت در میناب منهدم شد



رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اجرای طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت در این استان از انهدام خطوط لوله ۶۰ کیلومتری قاچاق سوخت در شهرستان میناب خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به اجرای مرحله دوم از بزرگترین عملیات مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور گفت: با توجه به مصوبه شورای تأمین استان و به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، طرح ضربتی پاکسازی مناطق آلوده به قاچاق سوخت در این شهرستان اجرا شد و با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی و انهدام یکصد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و 14 مشک ماری، بیش از یک میلیون و 700 هزار لیتر گازوئیل و فرآورده‌های نفتی کشف و ضبط شد.

وی افزود: در این عملیات 4 دستگاه خودروی سواری لوکس خارجی قاچاق، دو دستگاه موتورسیکلت، دو دستگاه موتور قایق، دو دستگاه موتور خودرو، یک دستگاه موتور تریلی، دو دستگاه پرس مشک برای تولید مشک ماری و 54 حلقه لاستیک بزرگ خارجی نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

قهرمانی در ادامه با اشاره به کشف بیش از 60 کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله‌ها که سوخت قاچاق را از مخازن به خور منتقل می‌کردند، به محض شناسایی منهدم و تخریب شدند.

وی بیان کرد: دستورات لازم مبنی بر تحویل سوخت‌های کشف شده به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز صادر شده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با تشکر از اقدامات فراجا و دریابانی و همکاری خوب آن‌ها با دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف، تأکید کرد: مبارزه با قاچاقچیان سوخت با هدف صیانت از منابع ملی به صورت قاطع و بی امان و در زمین و دریا ادامه می‌یابد و استان هرمزگان به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.‌

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها