صادرات بیش از چهار میلیون تُن کالا از بنادر غرب هرمزگان



 مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: چهار میلیون و ۹۹ هزار و ۸۳۵ تُن کالا طی ۶ ماهه نخست امسال از بنادر غرب این استان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد.

      

به گزارش صبح ساحل، مرتضی سالاری روز چهارشنبه افزود: از مجموع صادرات انجام شده، ۲ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۱۸۴ تن با ۲۵ درصد افزایش مربوط به صادرات غیرنفتی و یک میلیون و ۹۸۵ هزار و ۶۵۱ تن مربوط به صادرات نفتی است.

به گفته وی؛ از مجموع عملیات انجام شده نیز ۲ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۸۳۱ تن فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با پنج درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: از این میزان عملیات حمل و نقل ساحلی، بنادر غرب استان با کابوتاژ یک میلیون و ۴۱۴ هزارو ۴۵۴ تن فرآورده‌های نفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۳۷۷ تن فرآورده‌های غیرنفتی با افزایش ۲۲ درصدی روزهای پر رونقی را در این بخش از عملیات تجربه کرده است.

سالاری با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۰۷ هزار و ۸۴۹ TEU کانتینر یخچالی در این بنادر، حجم صادرات کانتینر یخچالی را نیز ۵۳ هزار و ۹۲۴ TEU با تناژ ۵۶۰ هزار و ۴۱۱ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۸ درصدی را به دنبال داشته است.

TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) را شامل می‌شود. TEU (واحد شمارش کانتینر) یک واحد غیرمستقیم از ظرفیت بار است که اغلب برای توصیف ظرفیت کشتی کانتینری و پایانه‌های کانتینر استفاده می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها