کشت سبزیجات در فضا توسط فضانوردان چینی



فضانوردان چینی موفق به کشت سبزیجات در فضا شده اند.

 

به گزارش صبح ساحل وبه نوشته باشگاه خبرنگاران، فضانوردان چینی ماموریت Shenzhou ۱۶ در حال کاشت سبزیجات در ایستگاه فضایی Tiangong به عنوان بخشی از برنامه‌های اکتشاف فضایی در آینده هستند.

 جینگ هایپنگ، فرمانده ماموریت به همراه ژو یانگژو و گوی هایچائو از اواخر ماه در سفینه تیانگونگ حضور دارند و قرار است پس از واگذاری کنترل ایستگاه به خدمه ماموریت شنژو ۱۷ که به تازگی وارد شده اند، در ۳۱ اکتبر به زمین بازگردند.

جینگ و همراهانش زمانی را صرف پرورش سبزیجات با استفاده از دو مجموعه تجهیزات تخصصی کردند که اولین عملیات در ژوئن آغاز شد که در طول آن چهار دسته کاهو برداشت شد و ایستگاه دوم در ماه آگوست با کاشت گوجه فرنگی و پیاز سبز راه اندازی شد.

مرکز تحقیقات و آموزش فضانوردان چین نیز نمونه‌هایی را روی زمین ایجاد کرده است که به محققان اجازه می‌دهد نتایج را با هم مقایسه کنند و تفاوت‌های نحوه رشد گیاهان در فضا و زمین را به طور دقیق‌تر تجزیه و تحلیل کنند. 

محققان می‌گویند این بخشی از یک برنامه بلند مدت برای کمک به کاوش در اعماق فضا است.

یانگ رنتزی، محقق مرکز تحقیقات و آموزش فضانوردان چین، به CCTV گفت: این دستگاه کشت سبزیجات بخش ضروری از کل سیستم کنترل محیطی و پشتیبانی از زندگی است و در فضا برای تأیید فناوری‌های مرتبط استفاده می‌شود. ما در آینده، بر روی کشت سریع در دامنه وسیع تمرکز خواهیم کرد.

یانگ افزود: این سیستم را می‌توان در زمینه اکتشافات اعماق فضا، از جمله مأموریت‌های فرود سرنشین دار روی ماه و مریخ، به کار برد.

به عنوان یک بخش اساسی از سیستم ECLSS، گیاهان رشد یافته از کولتیواتور‌ها می‌توانند دی اکسید کربن موجود در هوا را برای تولید اکسیژن از طریق فتوسنتز جذب کنند و سپس آب را با تعرق دوباره پر و تصفیه کنند.

چین در تلاش است تا قبل از سال ۲۰۳۰ دو فضانورد به ماه بفرستد و همچنین قصد دارد در دهه آینده پایگاهی در ماه به نام ایستگاه تحقیقاتی بین‌المللی قمری (ILRS) بسازد. فرود انسان روی مریخ بسیار دور است، اما به سیاره سرخ نیز به عنوان مقصد آینده برای پرواز‌های فضایی چین اشاره شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها