دادستان جدید بندرعباس:

گردشگران به قانون حجاب احترام بگذارند



با حکم رئیس قوه قضائیه، «عارف اکبری» جایگزین «علیرضا احمدی منش» در سمت دادستان بندرعباس شد. مراسم معارفه دادستان جدید بندرعباس پیش از ظهر امروز با حضور دادستان کل کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار هرمزگان، رئیس قوه قضاییه استان و جمعی از مسئولان برگزار شد.
   
به گزارش صبح ساحل، «عارف اکبری»، دادستان جدید بندرعباس پس از دریافت حکم، پشت تریبون رفت و بر مقابله با ناهنجاری‌ها و قانون گریزی تاکید کرد و گفت: اهتمام جدی بر دستورالعمل‌ها صادره از ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور و همچنین قانونمندی و برخورد جدی و بدون ملاحظه با قانون‌گریزی مهم‌ترین اولویت من در سمت جدید است. وی امنیت پایدار اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را مرهون قانونمندی دانست و ادامه داد: هر شخص حقیقی و حقوقی در استان هرمزگان سمتی را عهده‌دار است باید تمکین از قانون و پرهیز از قانون گذاری را مدنظر قرار دهد. دادستان جدید بندرعباس در رابطه با معضل قاچاق سوخت گفت: با قصه پرغصه قاچاق سوخت در استان روبرو هستیم. سرمایه ملی که به تاراج می‌رود و بخش اعظمی از آن ناشی از سازمان‌های متولی است. اکبری راه‌اندازی و نصب سامانه سوخت در جایگاه سوخت و ناامن بودن دریا برای قاچاقچیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دریا باید جهنمی برای قاچاقچیان سوخت شود که سودجویان نتواند قد علم کنند. وی به تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات به دستگاه قضایی، تسریع درروند رسیدگی پرونده‌ها و اجرای دقیق قانون و برخورد قاطع با قانون گریزان تاکید کرد و اظهار داشت: ترک فعل، فرار مالیاتی، بی‌حجابی و بدحجابی، مصداق دقیق قانون‌گریزی است. دادستان جدید بندرعباس خطاب به متولیان گردشگری هرمزگان گفت: با بهتر شدن آب و هوای استان، گردشگران زیادی وارد می‌شوند باید متولیان گردشگری این را مدنظر قرار دهند که مسافران و گردشگران به قانون حجاب احترام بگذارند؛ نباید ویدیوهای ناهنجار از سواحل و دریا در فضای مجازی منتشر شود. اکبری گفت: هرشخصی بخواهد ناهنجاری در استان ایجاد کند درهر زمینه‌ای به صراحت و شدت قانون با وی برخورد می‌کنیم.
لازم به ذکر است، «عارف اکبری» سِمت‌هایی چون مستشار دادگاه انقلاب بندرعباس، معاون قضایی و مستشار تجدید نظر استان و رییس حفاظت اطلاعات دادگستری و ارشد حفای سازمان‌های تابعه قوه قضاییه استان را برعهده داشت.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها