تکرار اتفاقات تلخ در ساحل بندرعباس؛

خودروها در سورو همچنان قربانی می‌گیرند


نویسنده: معصومه نعمتی

سورو یکی از محلات غربی بندرعباس است که ساحل آن در سال‌های اخیر به محلی برای جولان خودروها تبدیل شده؛ به‌طوری‌که خودروها در آن‌جا همچون جاده و خیابان رفت‌وآمد می‌کنند!

 

جولان خودروها در ساحل سورو علاوه بر ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و تهدید اکوسیستم آبزیان ساحلی خطرات دیگری از جمله ایجاد تصادف و فرورفتن ماشین‌ها در ماسه‌های ساحل را نیز به وجود می‌آورد. ویدئویی که به تازگی از این ساحل منتشر شده نشان می‎دهد که خودرویی با سرعت بسیار بالا در ساحل حرکت کرده و مرغان دریایی را زیر چرخ‌های خود له می‌کند.


متاسفانه مناظر بکر و زیبای سورو جای خود را به خودروها داده‌اند و دیگر به سختی می‌توان در این ساحل به دنبال آرامش بود. حجم خودروها در کنار ساحل سورو آنچنان زیاد است که اگر از بالا به آن نگاه کنیم بیشتر به نمایشگاه اتومبیل یا پیست اتومبیلرانی شبیه است. خودروها و موتورسیکلت‌ها با سرعت‌ زیاد و با بی‌احتیاطی از یکدیگر سبقت گرفته و عرصه را برای قدم زدن شهروندان تنگ می‌کنند.


از طرفی متولیان در شهرداری بندرعباس با وقوع هر اتفاقی در این ساحل تنها برای مدت زمان کوتاهی، تردد خودرو به ساحل را ممنوع اعلام می‌کنند و پس از گذشت چند روز این ساحل دوباره باز شده و خودروی شهروندان یا مسافران تا لب دریا تردد می‌کند.


رفت‌وآمد خودروها در این منطقه نه تنها موجب سلب آرامش اهالی سورو و گردشگرانی که قصد لذت بردن از این ساحل بکر را دارند، می‌شود بلکه تهدیدی برای اکوسیستم آبزیان ساحلی نیز به شمار می‌رود. خودروسواران پرندگان مهاجر را فراری داده‌اند، خرچنگ‌های کمتری به ساحل می‌آید و صدف کمتری می‌توان در این ساحل دید.


اهمیت این مسئله، می‌طلبد که مسئولان امر به‌جای راهکار‌های کوتاه‌مدت و بی‌فایده‌ای که تاکنون در پیش گرفته‌اند به فکر علاجی دائمی برای این مشکل باشند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها