سامانه بارشی در هرمزگان فعال شد



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از نفوذ سامانه بارشی به جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: نقشه های جدید هواشناسی نشان می دهد که این سامانه بارشی امروز (یکشنبه) در استان هرمزگان فعال شده که شدت آن برای بیشتر مناطق استان و در ساعت های مختلف شبانه روز متفاوت خواهد بود.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر یک موج بارشی در نقاطی از استان از جمله مناطق شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی رگبار پراکنده باران و رعد وبرق مورد انتظار است.

حمزه نژاد افزود: با توجه به رگباری بودن بارش طی ساعاتی وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: با توجه به تاثیر سامانه بارشی در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز و وقوع تند باد لحظه‌ای همراه با رعد وبرق بویژه در محدوده جزایر قشم، هرمز، لارک و هنگام دریا نسبتا مواج و شرایط تردد‌های دریایی در محدوده تنگه‌ی هرمز ایمن نخواهد بود، همچنین در جزایر غربی استان از جمله جزایر کیش و لاوان بویژه از ساعات ظهر وزش باد نسبتا شدید شمال غربی سبب مواج شدن خلیج فارس خواهد شد.


حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود با توجه به ناپایداری‌های جوی و دریایی تمهیدات لازم صورت پذیرد و از تردد شناور‌های سبک خودداری شود و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناور‌های مسافربری در بنادر مرکزی و غربی صورت پذیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان بارندگی در قشم را به صورت رگبار و پراکنده اعلام کرد و افزود: در این مدت دریای عمان و حوزه تنگه هرمز نیز مواج خواهد بود.


وی گفت: همچنین با توجه به احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی در شرق استان از تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود. حمزه نژاد افزود: ناپایداریی‌های جوی و دریایی استان تا روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه تداوم خواهد داشت.

وی گفت: از لحاظ دمایی طی امروز و فردا در برخی نقاط کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دما مورد انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها