ماموریت «چانگ‌ای ۶» به سمت ماه پرتاب شد؛

آغاز دور جدید اکتشافات چین در نیمه پنهان ماه



چین فضاپیمای ماموریت رباتیک خود را به سمت نیمه پنهان پرتاب کرده و این فضاپیما قرار است نمونه‌هایی را از سطح ماه جمع‌آوری کند و به زمین بازگرداند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، یک موشک لانگ مارس ۵ حامل فضاپیمای ماموریت بازگشت نمونه چانگ‌ای ۶ امروز در ساعت ۱۳ به سمت ماه پرتاب شد. این ماموریت از مرکز پرتاب ماهواره ونچانگ (Wenchang) چین در استان هاینان (Hainan) پرتاب شد.

 چانگ‌ای ۶ (Chang'e ۶) در طول ماموریت ۵۳ روزه به جمع‌آوری نمونه از ماه خواهد پرداخت. این ماموریت شامل چهار قطعه سخت‌افزاری مختلف از جمله یک مدارگرد ماه، یک فرودگر ماه، یک فضاپیمای صعودکننده و یک ماژول ورود مجدد است.

ابتدا مدارگرد ماه به مدار ماه می‌رسد و وارد مدار می‌شود. از آنجا فرودگر و صعودکننده را روی سطح ما می‌فرستد.

فرودگر رباتیک یک دهانه برخوردی بزرگ در سمت پنهان ماه به نام حوضه آپولو را تحت نظر دارد و تلاش خواهد کرد تا ۴.۴ پوند (دو کیلوگرم) از مواد ماه را جمع‌آوری کند.

پس از جمع‌آوری نمونه‌ها، آنها به وسیله نقلیه صعود منتقل می‌شوند و سپس به سمت مدارگرد پرتاب می‌شوند. پس از اتصال نمونه‌ها به مدارگرد، فضاپیما سفر خود را به سمت زمین آغاز خواهد کرد.

اگر این نمونه‌ها با موفقیت بازگردانده و جمع‌آوری شوند، اولین نگاه اجمالی زمین به مواد بکر ماه از سمت دور ماه فراهم خواهد شد که به یافتن پاسخی برای سؤالات مربوط به تاریخچه منظومه شمسی و تکامل ماه کمک می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها