صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر شرق هرمزگان به ۹ هزار تُن رسید



مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، از صادرات ۸۰۸ هزار و ۸۲۵ تن کالای غیرنفتی در هفت‌ماهه نخست سال‌جاری به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبرداد.

 

به گزارش صبح ساحل، حمیدرضا محمدحسینی تختی روز دوشنبه در این خصوص اعلام کرد: بیشتر این کالاها شامل میوه و تره‌بار، مصالح ساختمانی، شیشه و سنگ‌های معدنی بوده که به کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر شده است.

وی با اشاره به جهش چشمگیر تخلیه و بارگیری کالا به‌ویژه در حوزه ترانزیتی بیان کرد: در این بازه زمانی، ۳۶ هزار و ۸۲۴ تن کالای غیرنفتی از طریق بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که ۴۱ درصد افزایش داشته است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان؛ در این مدت همچنین در مجموع ۳۲ هزار و ۴۴۹ فروند از انواع شناورهای مسافری و تجاری در بنادر شرق هرمزگان پهلو گرفته‌اند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

بنادر شرق هرمزگان شامل بندر شهید باهنر، شهید حقانی، بندر هرمز، بندر تیاب، بندر سیریک و بندر جاسک جزو بنادر چند منظوره محسوب می‌شوند که در زمینه فعالیت‌های تجاری و مسافرت‌های داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها