افزایش شمار شهدای غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر



سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، «اشرف القدره» افزود که در بین شهدا ۴۲۳۷ نفر کودک، ۲۷۱۹ نفر زن و ۶۳۱ نفر سالخورده هستند.

وی تصریح کرد: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

القدره گفت: رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته ۲۱ قتل عام مرتکب شده است که بر اثر آن، ۵۴۸ فلسطینی به شهادت رسیده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی به طور عمدی بیمارستان ها، نیروهای درمانی و کادر پزشکی را هدف قرار می دهد.

القدره، از سازمان ملل متحد و سازمان جهانی صلیب سرخ خواست از تأسیسات بهداشتی و درمانی و خودروهای آمبولانس و همچنین حرکت آنها دفاع و با تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه بخش درمان فلسطین مقابله کنند تا فعالان این حوزه بتوانند به وظایفشان عمل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، از کلیه طرف ها خواست یک معبر و گذرگاه انسانی امن برای تضمین ارسال کمک های بهداشتی، پزشکی و سوخت برای بیمارستان ها و همچنین خروج زخمی ها و ورود تیم های تخصصی پزشکی تأمین کنند.

القدره، همچنین درخواست کرد با توجه به کمبود شدید خون در غزه، کلیه گروه های خونی برای بیمارستان های این منطقه تأمین شود.

پایگاه مصری «المصراوی» نیز به نقل از سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نوشت: ادعای رژیم اشغالگر مبنی بر وجود گذرگاه های امن برای خروج آوارگان از شمال به جنوب غزه، عاری از صحت است و گذرگاه های امنی که رژیم صهیونیستی از آنها صحبت می کند، گذرگاه های مرگ هستند که این رژیم آنها را به کمینی برای کشتار آوارگان تبدیل کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها