زمزمه‌های استیضاح «وزیر مدرسه»



دو نماینده مجلس به دنبال استیضاح «رضا مراد صحرایی»، وزیر آموزش‌وپرورش هستند. کمتر از شش ماه از آغاز فعالیت مراد صحرایی می‌گذرد که نمایندگان مجلس به دلیل ناتوانی در حل معضل کمبود معلم قصد دارند او را استیضاح کنند.
«جلال محمود زاده» نماینده مهاباد و «علی خضریان» نماینده تهران طراحان استیضاح هستند. گفته می‌شود 56 نماینده، استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش را امضا کرده‌اند و حالا قرار است هفته آینده پس از پایان جلسات بررسی برنامه هفتم توسعه کشور، وضعیت استیضاح مراد صحرایی بررسی شود. «محمود زاده»، نماینده مهاباد در این رابطه گفت: «با توجه به عملکرد غیرقابل‌دفاع وزیر آموزش‌وپرورش در مدت اخیر به‌ویژه در بحث کمبود معلم در مدارس، بعید به نظر می‌رسد که نمایندگان از امضا‌های خود برای استیضاح ایشان عقب‌نشینی کنند». وی بابیان اینکه طرح استیضاح در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس است اظهار کرد که به‌زودی طرح توسط هیئت‌رئیسه اعلام وصول خواهد شد. با شروع زمزمه‌های استیضاح مراد صحرایی، انتقادها نسبت به موضع نمایندگان مجلس طی یکی-دو روز اخیر شدت گرفته است. منتقدان معتقدند که خردادماه امسال صحرایی از مجلس رأی اعتماد گرفت و حدود یک ماه و نیم از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد لذا فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری درباره عملکرد او لازم است داده شود. آن‌ها همچنین به تذکر رهبری در رابطه با نبود ثبات مدیریت در آموزش‌وپرورش اشاره کردند.
اخیراً رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از معلمان مطرح کردند:«چرا در آموزش‌وپرورش بی‌ثباتی در مدیریت وجود دارد؟ ده سال اخیر، پنج وزیر و چهار سرپرست سرکار آمدند؛ این چیز عجیبی است. ببینید، همه‌ی فعالیت‌های دیرباز ده به ثبات مدیریت احتیاج دارد، ازجمله آموزش‌وپرورش که خب فعالیتش خیلی دیرباز ده است؛ یعنی شما که امروز روی نوجوان دارید برنامه‌ریزی می‌کنید، این بایست مثلاً بیست سال دیگر یا سی سال دیگر اثرش ظاهر بشود».
نمایندگان مجلس، وضعیت اقتصادی فرهنگیان و کلاس‌های خالی از معلم را علت اصلی طرح استیضاح مراد صحرایی اعلام کردند که وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این موضوع اعلام کرده بود که کلاس‌های خالی از معلم نداریم و اگر هست اعلام کنید. بااین‌حال به نظر می‌رسد نمایندگان همچنان بر طرح استیضاح مصر هستند و باید دید با توجه به موج رسانه‌ای که در رابطه با عدم استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش در حال شکل‌گیری است آیا نمایندگان کوتاه می‌آیند یا خیر.
   

 ۸ وزیر در صف استیضاح

«احمد نادری»، عضو هیئت‌رئیسه مجلس 15 آبان ماه در گفت‌وگویی رسانه‌ای از ارسال استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد. نادری اظهار کرد: «بیش از ۸ استیضاح وزرا در سامانه استیضاح‌های مجلس وجود دارد که ۲ استیضاح برای یک وزیر اعلام وصول‌شده است.
استیضاح وزیر آموزش ‌و پرورش توسط خضریان و محمود زاده ارسال‌شده است». او گفته بود که امضای استیضاح مراد صحرایی تعداد حدنصاب را دارد اما بقیه استیضاح‌ها به هیئت‌رئیسه ارسال نشده است. بااین‌حال عضو دیگر هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی 16 آبان در گفت‌وگو با رسانه دولت ضمن تکذیب اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش گفت: «استیضاح وزیر آموزش‌وپرورش و هیچ‌یک از وزرا در هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است». «مجتبی یوسفی»، درباره استیضاح صحرایی اضافه کرد: «طرح‌های متعددی برای استیضاح وزرا از سوی نمایندگان به هیئت‌رئیسه مجلس ارسال‌شده اما هیچ‌یک در هیئت‌رئیسه مجلس اعلام وصول نشده است».

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها