ستون مشاور؛

راهنمای ازدواج موفق



حتما شما هم شنیدهاید که میگویند ازدواج یك ریسك است، هر چقدر هم قبل از ازدواج، محتاط باشید و همه جوانب را بسنجید باز هم معلوم نیست نتیجه آن ازدواج موفقی باشد. 
ازدواج موفق به یك انتخاب صحیح و با تدبیر برمیگردد. ازدواج موفق اتفاقی نیست، باید برای خوشبختی برنامه بریزید و در مسیر این برنامه حرکت کنید. 
اگر قرار است یك زندگی ایده آل داشته باشید، نمی توانید به حداقل ها قانع شوید. شما باید برای بدست آوردن عشق بیشتر، سلامت بیشتر، تعهد و ایمان بیشتر و شادی بیشتر تلاش کنید. مهمترین نکته برای داشتن یك ازدواج موفق این است که شناخت مقدم بر عشق باشد.
 به عبارت دیگر، یك انتخاب درست بر مبنای شناخت شکل میگیرد و بعد از شناخت طرف مقابل، عشق به وجود می آید. متاسفانه این روزها دخترها و پسرها اول عشق را تجربه میکنند و بر پایه آن میخواهند به شناخت برسند و این در حالی است که این عشق ظاهری چشم آنها را روی حقایق و عیب های طرف مقابل می بندد و در مدت کوتاهی پس از آغاز زندگی مشترکشان به این نتیجه میرسند که عشق برای خوشبخت شدن کافی نیست و ادامه زندگی برایشان غیرممکن است. البته اینطور نیست که مشکلات پیش آمده قبل از ازدواج و در دوران دوستی و نامزدی وجود نداشته بلکه دوست داشتنهای بدون شناخت و دلبستگی های احساسی مانع شده تا طرفین واقع بین باشند و عیب های طرف مقابل خود را ببینند و اگر هم دیده اند از آن چشم پوشی کرده اند به امید این که بعد ازدواج بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.
   

پیش شرط هایی لازم برای رسیدن به شناخت قبل از ازدواج

 مهم ترین قدم، رسیدن به خودآگاهی و طی کردن مراحل خودشناسی است.  فرد باید قبل از هر انتخابی، نقاط ضعف و قوت خود را به طور کامل بشناسد، هدف و ارزشهای زندگی اش را مشخص کند و با شناسایی ملاک های یك انتخاب موفق دست به انتخابی شایسته بزند.  روانشناسان معتقدند فردی میتواند انتخاب شود و دست به انتخاب بزند که مراحل پنجگانه بلوغ (رشد جسمانی، عقلانی، اجتماعی، اخلاقی، عاطفی و روانی ) را گذرانده باشد. البته نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که هیچ انسانی کامل نیست و باید فردی را انتخاب کنیم که تا حد ممکن به ایده آل های ما نزدیك باشد و هیچ صددرصدی وجود ندارد.
منبع: ازدواج موفق_فاطمه شعیبی
مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان هرمزگان آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه های خانوادگی ، روانشناختی، ازدواج ، تربیتی و اعتیاد به عموم شهروندان عزیز می باشد.
آدرس : بندرعباس ، خیابان مطهری ،ضلع شمالی مصلی قدس، جنب دفتر نظارت همگانی197 ،مرکز مشاوره آرامش ،
شماره تماس : 33340624 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها