رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبرداد:

ثبت ۱۲ هزار و ۸۵۳ فرد مبتلا به دیابت در سامانه این بیماری



رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تا کنون ۵۱ هزار بیمار دیابتی در سطح استان شناسایی شده اند که ۱۲ هزار ۸۵۳ نفر،  به کلینیک های دیابت در  استان مراجعه و ثبت در سامانه شده اند.

 


به گزارش صبح ساحل، دکتر غلامعلی جاودان افزود: در حال حاضر ۱۱ مرکز و کلینیک کنترل بیماری‌ دیابت در استان مشغول به خدمت رسانی می‌باشند که بزرگترین آنها کلینیک دیابت بیمارستان شهید محمدی با ۷هزار و ۶۴۹ بیمار است.

بر اساس میزان فراوانی بیمار کلینیک‌های دیابت استان شامل مرکز دیابت میناب با ۹۴۲ بیمار، قشم با ۸۲۹ بیمار، بستک با ۷۰۸ بیمار، بندرلنگه با ۶۱۵ بیمار، رودان با ۵۹۱ بیمار، پارسیان ۳۶۵ بیمار، حاجی آباد با ۲۹۲ بیمار، کیش با ۱۷۲ بیمار، جاسک ۱۵۶ بیمار می باشد که به نسبت جمعیت و گستردگی جغرافیایی جای بسی تامل در سبک زندگی و نوع آداب غذایی افراد ساکن در این مناطق  وجود دارد.

جاودان در ادامه افزود :عوامل بسیاری در بروز این بیماری دخیل هستند که برخی از آن‌ها مانند اضافه وزن، کم‌تحرکی، فشار خون و میزان چربی خون تقریباً به دست خود شخص قابل کنترل است. اما موارد دیگری نیز ظاهراً با این بیماری در ارتباط هستند از جمله وراثت و اختلالات غدد درون ریز که تا حد زیادی خارج از کنترل است.


برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها