همایش بررسی افق توسعه محصولات استاندارد سیمان برگزار شد

معرفی سیمان ماندگار، محصول جدید سیمان هرمزگان


نویسنده: صبح ساحل

همایش بررسی افق توسعه محصولات استاندارد سیمان هرمزگان با حضور سرپرست هلدینگ سرمایه‌گذاری امید،  فرماندار بندر خمیر، رئیس هیئت‌مدیره انجمن بتن ایران، دبیر انجمن سیمان‌های مرکب و جمعی از فعالان حوزه فروش سیمان و بتن‌سازی برگزار شد. معرفی و آشنایی با مزایای محصول جدید سیمان هرمزگان تحت عنوان «سیمان ماندگار» در این همایش انجام شد. گزارشی از افق توسعه محصولات استاندارد سیمان هرمزگان را در ادامه آمده است. 
      
  
سرانه مصرف سیمان در هرمزگان بیش از یک هزار کیلوگرم است
مدیرعامل سیمان هرمزگان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش رونمایی و معرفی سیمان ماندگار است، گفت: در فرهنگ‌سازی مصرف و معرفی سیمان آمیخته و ماندگار که جز ضروریات استان هرمزگان و کشوراست یاری‌رسان این واحد صنعتی خوش‌نام باشید.
«منصور نجفی» بابیان اینکه سیمان یک محصول استراتژیک است و به‌عنوان خمیر‌مایه سازندگی نقش اساسی در توسعه و اقتصاد کشور دارد، افزود: به هر میزان که تولید و عرضه سیمان در کشوری بالاتر رود و سرانه مصرف سیمان قابل‌توجه باشد، نشان‌دهنده رشد و پویایی اقتصاد آن کشور است.وی اضافه کرد: به دلیل تحریم‌های اقتصادی چند سالی است که متوسط سرانه مصرف سیمان نزولی شده است. در حال حاضر سرانه مصرف سیمان ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلوگرم به ازای هر نفر است اما خوشبختانه در استان هرمزگان به‌عنوان پایتخت اقتصاد کشور و باهمت عالی استاندار  و مقامات اجرایی استان، سرانه مصرف سیمان بیش از یک هزار کیلوگرم است.
    
ظرفیت کامل سیمان هرمزگان، در استان جذب می‌شود
نجفی این اتفاق را موفقیت مهمی برای استان هرمزگان برشمرد که حاصل تلاش عوامل اجرایی استان است و گفت: مجموعه سیمان هرمزگان مفتخر است که نقش سازنده‌ای در رشد و توسعه اقتصادی هرمزگان ایفا می‌کند. در سیمان هرمزگان روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن کلین کر به عبارتی ۲ میلیون تن در سال تولید می‌شود و ظرفیت تولید ۸ هزار تن در روز و معادل ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در سال تولید سیمان اتفاق میفتد که خوشبختانه کل این ظرفیت در استان جذب می‌شود.
وی بابیان اینکه با همکاری و همراهی هلدینگ امید، چشم‌انداز تولید محصولات جدید و ایجاد تنوع در محصولات برنامه‌ریزی‌شده عنوان کرد: بیش از ۶۰ سال است که کشورهای توسعه‌یافته به سمت استفاده از سیمان‌های جدید گام برداشته‌اند اما به دلیل انرژی ارزان در کشور ما و همچنین عدم فرهنگ‌سازی مناسب مورد استقبال مناسب نگرفته 
است. مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان گفت: آمار و ارقام نشان می‌دهد که در اکثر شرکت‌های سیمانی درصد زیادی از تولید سیمان‌های جدید در قالب سیمان‌های آمیخته و سیمان‌های مرکب اتفاق افتاده است و کلین کر فکتور ما که یک پارامتر تعیین‌کننده در تولید سیمان است از ۹۶ درصد به ۹۰ درصد کاهش پیداکرده البته این رقم کافی نیست اما خبر خوبی محسوب می‌شود.
وی بابیان اینکه فرهنگ استفاده از سیمان‌های آمیخته هیدرولیکی و مرکب در حال شکل‌گیری است، گفت: با دو هدف وارد این مقوله شدیم که امروز سیمان ماندگار هرمزگان را به شما معرفی می‌کنیم؛ ازلحاظ علمی، عملی و تجربی ثابت‌شده است که کیفیت در سیمان‌های آمیخته هیدرولیکی بسیار بالاتر از سامانه‌ای تیپ است، لذا گامی که با راهبری هلدینگ برداشتیم در راستای افزایش کیفیت محصول و توسعه پایدار کشور است.
  
 کاهش مصرف انرژی با تولید سیمان آمیخته
مدیرعامل سیمان هرمزگان بابیان اینکه همراهی و همکاری با دولت از دیگر اهداف حرکت به سمت تولید محصول جدید بوده است، افزود: نا ترازی انرژی فسیلی و الکتریکی در کشور مشهود است. بخشی از این ناترازی مربوط به میزان مصرف صنعت فولاد، سیمان و صنایع انرژی بر است. ما با تولید این نوع سیمان‌ها کاهش مصرف انرژی توسط صنعت سیمان را رقم می‌زنیم.
مدیرعامل سیمان هرمزگان گفت: در کشورهای توسعه‌یافته تولید سیمان تیپ منسوخ و سیمان‌های خاص و کامپوزیتی جایگزین شده است. وی افزود: بتن حاصل از این نوع سیمان خودترمیم بوده و طول عمر بالایی داشته که حتی بعد از ۹۹ سال این بتن‌ها شروع به خود ترمیمی ترک‌های مویی بتن می‌کنند و همین عامل باعث عدم تخریب ساختمان و بناها در کشورهای توسعه‌یافته شده است.
     

  
سرپرست هلدینگ سرمایه گذاری امید:سیمان هرمزگان بهترین و کیفی‌ترین سیمان کشور
سرپرست هلدینگ سرمایه‌گذاری امید در حاشیه برگزاری همایش بررسی افق توسعه محصولات استاندارد سیمان هرمزگان از دیدار با استاندار هرمزگان خبر داد و گفت: طی این دیدار پیرامون فرصت‌های سرمایه گذاری در هرمزگان تبادل نظر صورت گرفت. با توجه به تغییر ساختار در هلدینگ امید و اضافه شدن هلدینگ‌های ساختمانی - سیمانی و  پتروشیمی، سرمایه‌گذاری در بخش‌های جدید در دستورکار این شرکت است. استاندار هرمزگان نیز از ورود سرمایه گذار به استان و سرمایه گذاری جدید در هرمزگان استقبال کردند.
«حسین فهیمی» با اظهار امیدواری جهت افزایش مشارکت‌های اقتصادی تصریح کرد: به همراه مشاور اقتصادی استاندار هرمزگان از نقاط مختلف استان بازدید کردیم و امید داریم در آینده نزدیک اتفاقات مثبتی در این حوزه رقم بخورد. این مقام مسئول در ادامه به روند مثبت توسعه در سیمان هرمزگان اشاره و اظهار کرد: در سفری که به بندر خمیر داشتیم از  بخش‌های مختلف سیمانی بازدید کردیم. با قاطعیت می‌توان گفت که سیمان هرمزگان به بهترین و کیفی ترین سیمان کشور تبدیل شده است. فهیمی اضافه کرد: زمانی که سیمان هرمزگان در بورس کالا عرضه دارد، تقریبا تمام عرضه‌های آن موفقیت‌آمیز است. خوشبختانه برند سیمان هرمزگان در حال تقویت است.
   
 تغییر الگوی مصرف سیمان نیازمند عزم ملی
سرپرست هلدینگ سرمایه گذاری امید با تاکید بر اینکه سیمان هرمزگان جایگاه خود را در کشور پیدا کرده است، گفت: بخش صادرات سیمان هرمزگان قوت گرفته و طبق برنامه این شرکت انتظار می رود در سال مالی آینده شاهد 600 هزار تن صادرات باشیم. 
فهیمی تغییر نگاه مدیریت را عامل مهمی در تغییر روند فعالیت کارخانه و رسیدن به محصول جدید تحت عنوان سیمان ترکیبی دانست و افزود: این محصول برای جامعه سیمانی دنیا شناخته شده است که از طریق این همایش در کشور ما هم تا حدودی معرفی شد. وی ادامه داد: امید داریم سیمان های ترکیبی به خوبی به زنجیره سیمان کشور معرفی شوند. فهیمی در خصوص مزایای استفاده از سیمان آمیخته و ترکیبی گفت: این محصول دو جنبه مثبت شامل صرفه جویی انرژی و کیفیت را داراست. کیفیت محصول به گونه‌ای است که در بخش جنوبی کشور می‌تواند کاربرد گسترده‌ای داشته باشند.
 به طور طبیعی ایجاد الگوی جدید زمان بر و دشوار است اما باید تلاش کرد تا  همه زنجیره مصرف در کشور ما با سیمان‌های جدید اصلاح شوند. واقعیت این است که استفاده از سیمان های تیپ باعث طول عمر کمتر ساخت و سازها می شود و سیمان ترکیبی پاسخ مناسبی در این خصوص است. من امیدوارم خیلی زود عزم ملی در کشور برای تغییر الگوی کنونی ایجاد شود.
    
  
تأمین سیمان مصرف داخل استان اولویت سیمان هرمزگان
فرماندار بندر خمیر در این همایش بابیان اینکه سیمان هرمزگان برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج‌فارس و سایر کشورها نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد، افزود: کاربرد سیمان هرمزگان در ساخت‌وسازها شاخص است. 
تأمین سیمان مصرف داخل استان همواره در اولویت سیمان هرمزگان بوده است.«میر هاشم خواستار» گفت: توسعه کارخانه سیمان هرمزگان از اهداف عالی استان بوده است که با مدیریت جدید گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شد. وی بابیان اینکه امیدوارم باوجود ظرفیت مجتمع بندری بندر خمیر، صادرات سیمان هرمزگان قوت بگیرد، عنوان کرد: باید برای افق توسعه محصولات کمک کنیم و این مهم را رقم بزنیم.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها