سخنگوی سازمان غذا و دارو:

توزیع بیش از ۶میلیون قوطی شیرخشک از ابتدای آبان تاکنون/ آمار ارز تخصیصی به شیرخشک



سخنگوی سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت تولید و واردات شیرخشک در کشور را تشریح کرد و گفت: از ابتدای آبان ماه تا امروز ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک در کشور توزیع شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، دکتر سجاد اسماعیلی ضمن اشاره به علل تاخیر ایجاد شده در روند تامین و تخصیص ارز شیرخشک از بهمن ماه سال گذشته تا حدود خردادماه امسال، گفت: با رفع مشکل تامین و تخصیص ارز شیرخشک، در حال حاضر شرکت‌های تولید کننده شیرخشک داخلی به صورت سه شیفت در حال تولید این محصول هستند و در روزهای تعطیل نیز توزیع از سوی شرکت‌های پخش صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آبان ماه تا امروز ۲۴ آبان‌ماه ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک در کشور توزیع شده است، افزود: احتمالا تا آخر این ماه آمار توزیع شیرخشک در کشور به هفت میلیون عدد می‌رسد؛ این درحالیست که درسال گذشته، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قوطی مصرف ماهانه‌ کشور بوده است.

اسماعیلی همچنین به واردات شیرخشک جهت رفع نیاز بازار اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار عدد قوطی شیرخشک نیز وارد کشور شده و در حال طی مراحل مرتبط با آزمایش‌های تایید کیفیت و شناسه گذاری است و پس از طی این مراحل به سرعت در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه به جهت جلوگیری از وقفه در روند تولید شیرخشک، برنامه تولید را روزانه رصد و بازخوانی می‌کنیم، افزود: هر زمان که مشخص شود تولید داخلی کفاف بازار را می‌دهد واردات متوقف خواهد شد. البته واردات نیز بخش – بخش خواهد بود و اگر احساس شود تولید داخلی همچنان کفاف بازار را نمی‌دهد، مجوز بعدی واردات صادر می‌شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره آمار ارز تخصیص یافته به شیرخشک گفت: در پنج ماه اول امسال جمعا ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار ارز برای شیرخشک تامین شد و در سه ماه شهریور، مهر و آبان امسال نیز ۴۱ میلیون دلار ارز برای این محصول تخصیص یافت که همین آمار نشان دهنده چالش جدی تولیدکنندگان در تهیه مواد اولیه مورد نیاز در ابتدای سال است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به پدیده قاچاق معکوس شیرخشک در کشور و لزوم لحاظ تدابیری جهت رسیدن شیرخشک‌ها به دست مصرف کننده واقعی، گفت: به این منظور، از ۲۰ مهرماه امسال داروخانه‌ها ملزم شدند که شیرخشک را با کد ملی نوزاد ارایه داده و آن را ثبت کنند. در صورت تخلف هر داروخانه از این موضوع، قطعا سهمیه شیرخشک آن قطع خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها