رییس کل دادگستری هرمزگان:

۱۴۹ خودروی خارجی در بندرلنگه تعیین و تکلیف شدند



رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستور قضایی برای تعیین تکلیف ۲۳۵ ردیف کالای متروکه وارداتی و ۱۴۹ خودروی خارجی در بندرلنگه صادر شد.

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی، رییس کل دادگستری هرمزگان عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بندرگاه و گمرک بندرلنگه، با هدف اصلاح فرآیندهای جاری در بندر و گمرگ این شهرستان، دستورات لازم را خطاب به مسئولان مربوطه صادر کرد.

وی در این بازدید اظهار کرد: در نتیجه بررسی اسناد و سامانه های اداره بنادر و دریانوردی و گمرگ شهرستان بندرلنگه مشخص شد که بیش از ۲۳۵ ردیف کالای متروکه در انبارهای بندرگاه و اسکله بندرلنگه نگهداری می شود که در خصوص تعیین تکلیف آنها جهت ترخیص هرچه سریع‌تر این اقلام وارداتی، دستورات لازم صادر شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان افزود: در خصوص ۱۴۹ دستگاه خودروی خارجی متروکه موجود در انبارهای این بندر نیز از دادستان بندرلنگه خواسته شده است ضمن پیگیری موضوع به سرعت جهت تعیین تکلیف و ترخیص این خودروها اقدام کنند.

قهرمانی گفت: بخشی از این خودروها از سال ۱۳۹۳ در شرایط بسیار بدی نگهداری شده اند که براین اساس علاوه بر صدور دستور قضایی برای تعیین تکلیف فوری این خودروها، دستورات لازم به منظور تشکیل پرونده قضایی و اعلام جرم کیفری علیه مدیران دولتی که موجب تضییع اموال عمومی و خصوصی شده اند، صادر شد.

وی تاکید کرد: طبق این دستور، کارشناسان میزان اافت قیمت این خودروها را که بیشتر در شرایط بد جوی نگهداری شده اند، محاسبه خواهند کرد و خسارات آن از مقصران اخذ خواهد شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه انبارهای بنادر و گمرکات نباید به مامنی برای احتکار کالا تبدیل شوند، تاکید کرد: در صورت اثبات هرگونه تخلف و معطلی بدون دلیل با هدف احتکار و افزایش قیمت کالاهای وارداتی یا کسب منافع غیرقانونی، ضمن تشکیل پرونده قضایی و تعزیراتی برای متخلفان با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مواردی که به هر دلیل اموال مردم در توقیف ادارات دولتی می باشد اداره مربوطه مکلف است، در نگهداری این اموال شرایط متعارف را رعایت کند و از خرابی و تضییع آن‌ها جلوگیری کند.

قهرمانی ادامه داد: سیاست دستگاه قضایی استان تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است که با حضور میدانی و نظارت پی درپی قبل از رسوب کالاها و ایجاد آسیب و با ورود به موقع در کمک به بازرگانان و حمایت از دولت، وظایف غیرمحکمه داری خود را انجام می‌دهیم.

وی، در راستای دستورات و توصیه‌های تخصصی رییس قوه قضاییه به روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های ساحلی و دارای بندر مبنی بر استمرار سرکشی از انبارهای گمرکات و بنادر و تعیین تکلیف سریع کالاهای دپو شده در راستای احقاق حقوق عامه و صیانت از بیت‌المال، از بندرگاه و گمرک شهرستان بندرلنگه بازدید کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها