تداوم بارندگی و خطر سیلاب در هرمزگان؛ مردم از قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی و صعود به بلندی‌ها خودداری کنند



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان با اشاره به اینکه ناپایداری وضعیت جوی و فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان هرمزگان امروز (جمعه) تداوم خواهد داشت، به اهالی این استان توصیه کرد از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به بلندی‌ها خودداری کنند.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی حمزه نژاد»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز فعالیت سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان پیش بینی می‌شود؛ که در این مدت، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه تگرگ، آبگرفتگی معابر عمومی و همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود مردم از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و همچنین صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی افزود: در ساعات شب بتدریج از میزان ابرناکی در غرب و شمال استان کاسته خواهد شد، اما تا ظهر شنبه ۲۷ آبان، در مناطق دریایی و ساحلی مرکزی و شرقی (تنگه هرمز و دریای عمان) رگبار باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای مورد انتظار است.

حمزه نژاد گفت: با توجه به اینکه عمده بارش‌های این سامانه در مناطق دریایی استان، جزایر و سواحل پیش بینی می‌شود و همچنین با توجه به افزایش باد جنوب شرقی-جنوب غربی، شرایط برای دریانوردی مساعد نخواهد بود که توصیه می‌شود ضمن جلوگیری از تردد شناور‌های سبک، صیادی وتفریحی، تمهیدات لازم نیز در بنادر استان صورت پذیرد.

وی افزود: امروز نوسانات دمایی نسبت به روز گذشته تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت. صبح فردا کاهش دمای کمینه و در ساعات ظهر فردا نیز افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها