مدیرکل میراث فرهنگی هرمزگان:

جزیره بوموسی برای برگزاری رویداد گردشگری ورزشی آماده می‌شود



مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: بوموسی با هدف معرفی این جزیره به‌منظور توزیع مناسب سفر در جزایر، مهیای برگزاری رویداد گردشگری ورزشی در زمستان سال‌جاری می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد محسنی در حاشیه سفر به جزیره بوموسی جهت بررسی زیرساخت‌های این جزیره برای برگزاری رویداد گردشگری ورزشی افزود: تاریخ دقیق این رویداد در آینده اعلام می‌شود و رقابت اتومبیل‌رانی خانواده و ورزش‌های ساحلی مدنظر است.

وی ادامه داد: این رویداد گردشگری ـ ورزشی علاوه بر ایجاد فضای شادی و با نشاط و بهبود سلامت جامعه، باعث تقویت کسب و کارهای محلی در جزیره می‌شود که امید است در افزایش نشاط بین اهالی جزیره بوموسی اثرگذار باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه ساحل بسیار زیبای جزیره بوموسی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه گردشگری بوده و ماهی‌های تزیینی در آب‌های ساحلی آن دیده می‌شوند، اضافه کرد: استانداری، منطقه پنجم ندسا، فرمانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، کانون اتومبیلرانی و هیئت‌ ورزش‌های همگانی در برگزاری این رویداد مشارکت خواهند داشت و نیروی دریایی سپاه برای پشتیبانی از این رویداد اعلام آمادگی کرده است.

 

شهرستان بوموسی شامل جزیره‌های بوموسی، تنب بزرگ، تنب کوچک، سیری، فارور بزرگ و فارور کوچک است؛ جزیره بوموسی جزو جذاب‌ترین مناطق گردشگری بوده که از آن به عنوان نگین درخشان خلیج‌فارس یاد می‌شود.

جزیره بوموسی با ۱۲ کیلومتر مربع وسعت به‌عنوان مرکز این شهرستان در آب‌های خلیج‌فارس و در فاصله ۷۵ کیلومتری بندرلنگه و ۵۷ کیلومتری شرق جزیره سیری واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها