وزیر امور خارجه عربستان از جامعه جهانی خواست تا اسرائیل را برای آتش بس در غزه تحت فشار قرار دهد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز دوشنبه در دیدار وزیر امور خارجه چین و وزرای کشورهای عربی و اسلامی گفت:جامعه بین المللی باید مسئولیت خود را برای جلوگیری از تجاوزات اسرائیل در غزه بر عهده بگیرد.وزیر امور خارجه عربستان سعودی و همتایانش از کشورهای عربی و اسلامی روز دوشنبه در اولین مرحله از سفر به کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان‌ملل به منظور ایجاد آتش بس فوری و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه به این منطقه وارد پکن شدند. . شاهزاده فیصل در دیدار با دیپلمات‌ها در پکن خواستار تلاش‌های بین المللی بیشتر برای پایان دادن به جنگ غزه و نجات جان مردم شد. وزیر امور خارجه گفت: «ما این‌جا هستیم تا یک سیگنال روشن بفرستیم؛ این که باید فوراً جنگ و کشتار را متوقف کنیم، باید فوراً تجهیزات بشردوستانه را به غزه برسانیم.» 
شاهزاده فیصل افزود:ما آرزوی همکاری با چین و سایر کشورهایی را داریم که جدی بودن وضعیت را درک می‌کنند تا به جنگ پایان دهند. وی به تشدید تنش‌های خطرناک در غزه اشاره کرد که نیاز به اقدام موثر بین المللی برای پایان دادن به خشونت دارد که تاکنون حدود ۱۲۰۰۰ کشته برجای گذاشته است. 
وانگ‌یی، وزیر امور خارجه چین گفت که پکن مایل است برای کمک به بازیابی صلح در خاورمیانه کار کند. وانگ در سخنان افتتاحیه خود در پکن به وزرای خارجه گفت: «بیایید با هم همکاری کنیم تا به سرعت اوضاع غزه را بهبود بخشیم و صلح را در خاورمیانه در اسرع وقت بازگردانیم.

   

 

وزیران کشورهای عربی و مسلمان برای پایان دادن به جنگ غزه به چین می‌روند
  
 نگاهی به عرب نیوز
شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان، گفت وزرای کشورهای عربی و مسلمان روز دوشنبه در اولین مرحله از سفری که با هدف پایان دادن به جنگ در غزه انجام می‌شود، از چین دیدن خواهند کرد. شاهزاده فیصل در حاشیه اجلاس امنیتی IISS منامه در بحرین گفت که این سفر اولین گام برای کمیته وزیران اسلامی برای اجرای تصمیماتی خواهد بود که در نشست سران عربی-اسلامی در ریاض در اوایل ماه جاری برگزار شد.
وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد:وزیران پس از چین از چندین پایتخت دیگر بازدید خواهند کرد تا پیامی قوی مبنی بر دستیابی به آتش‌بس فوری و تسهیل ورود کمک های بشردوستانه به غزه را منتقل کنند.
شاهزاده فیصل روز شنبه با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، درباره تحولات غزه گفت و گو کرد. وی پس از این دیدار در گفت و گو با خبرنگاران گفت:با وجود توافق در جامعه بین المللی در مورد اهمیت صلح، هنوز توجه کافی به نیاز به آتش بس فوری صورت نمی گیرد.
فیصل بن فرهان همچنین افزود:امیدواریم در مقطعی بتوانیم با ایجاد یک کشور فلسطینی که امنیت همه ما را در منطقه تضمین می کند، تلاش‌هایی برای صلح دائمی را از سر بگیریم، اما اولویت اکنون پایان دادن به جنگ است.
۸۵ حیوان در خطر انقراض در انبار سلطنتی شاهزاده محمد بن سلمان رها شدند
 
 نگاهی به عرب نیوز
مرکز ملی حیات وحش اولین دسته از ۸۵ حیوان در خطر انقراض را روز یکشنبه به مناسبت آغاز فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ در منطقه حفاظت شده سلطنتی محمد بن سلمان منتشر کرد. این ابتکار بخش مهمی از برنامه ملی است که بر معرفی مجدد، بازسازی، و رهاسازی گونه.های جانوری در خطر انقراض، کمک به غنی سازی تنوع زیستی در پادشاهی سعودی تمرکز دارد. 
صبح یکشنبه لحظه مهمی را رقم زد زیرا منطقه حفاظت شده سلطنتی شاهزاده محمد بن سلمان ابتکارات حفاظتی خود را با معرفی مجموعه‌ای متنوع از حیات وحش گسترش داد. در میان ساکنان جدید ۲۰ غزال عربی، ۴۰ غزال عربی، شش بز بز نوبی و شش غزال کوهی بودند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها