۴۴۰ تُن آبزیان غیرخوراکی از قشم صادر شد



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم گفت: ۴۴۰ تُن آبزیان غیرخوراکی شامل(ماهی مرکب، ریبون فیش، گربه ماهی و مار ماهی) در هشت ماهه امسال از این شهرستان به کشورهای جنوب شرق آسیا صادر شده است. 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، مالک یزدان پناه اظهار داشت: صادرات این میزان آبزیان غیرخوراکی بیش از ۸۰۰ هزار دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: این آبزیان غیرخوراکی از سوی ۲ کارخانه صنایع تبدیلی این شهرستان به کشورهای جنوب شرق آسیا نظیر چین، ژاپن، تایلند، سنگاپور، مالزی، سریلانکا، هنگ‌کنگ و ویتنام صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم تولید محصولات با کیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اعلام و تصریح کرد: صید، انجماد و بسته بندی ماهیان غیر ماکول که از نظر شرعی قابلیت مصرف در کشور را ندارند می تواند ارز آوری خوبی برای کشور و فعالان شیلاتی از جمله جامعه صیادی و کارخانه های بسته بندی و انجماد فعال در شهرستان قشم را داشته باشیم.

یزدان پناه با بیان اینکه در آینده ای نزدیک با توجه به راه اندازی خط جدید در ۲ واحد از کارخانه های موجود صادرات خرچنگ نیز از این شهرستان امکان پذیر است، گفت: انواع آبزیان شامل ماهی و میگو تحت نظارت کامل دامپزشکی و کارشناسان فعال در واحدهای تولیدی در روند صید یا پرورش، مراحل فرآوری و تولید پس از انجام آزمایش‌های لازم، مطابق با دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور پس از صدور گواهی سلامت، از طریق بندر شهید رجایی به کشورهای دنیا صادر می‌شوند.

شهرستان مرزی قشم با دارا بودن ۱۵ واحد فعال صنایع تبدیلی مرتبط با شیلات سهم قابل توجهی در تولید این محصولات در استان هرمزگان دارد.

صید آبزیان غیرخوراکی (غیرماکول یا غیر معمولی) همانند یال اسبی و ماهیان مرکب از آب‌های جنوب انجام می‌شود که به لحاظ شرعی قابلیت مصرف در کشور ما را ندارد.

درگذشته آبزیان غیرخوراکی که از نظر شرعی در داخل و در برخی از کشورهای مسلمان منطقه منع مصرف داشت در نهایت تبدیل به پودر ماهی می‌شدند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها