تجمع دوباره کارگران معترض «مجتمع روی» مقابل فرمانداری بندرعباس؛

کارگران در اغما موقعیت شغلی



کارگران شرکت روی نسبت به عدم تعیین تکلیف مسائل شرکت {راه‌اندازی مجدد یا تعطیلی} و عدم پرداخت حقوق در روز دوشنبه، 29 آبان ماه و چهارشنبه 1 آذرماه، مقابل فرمانداری بندرعباس تجمع کردند. تنها خواسته تمامی 210 کارگر شرکت این بوده که تکلیف کارگران را مشخص کنند. در این راستا، فرماندار بندرعباس از مسئولان این شرکت خواست که مسائل شرکت را در اولین فرصت، تعیین تکلیف کنند.

 

 فرماندار بندرعباس ورود کرد
روز دوشنبه، بیش از ۱۰۰ کارگر «مجتمع روی»مقابل فرمانداری بندرعباس تجمع و نارضایتی خود را نسبت به شرایط کاری خود و عدم پرداخت حقوق معوقه چندین ماهه اعلام کردند. این تجمع چندین ساعته با جلسه نمایندگان این کارگران مجتمع با حبیب بهادری سرپرست فرمانداری و همچنین الیاسی، رئیس روابط کار منطقه ویژه اقتصادی به پایان رسید. فرماندار بندرعباس در گفت‌وگو با مسئولان این شرکت از طریق از طریق اداره صنعت و معدن هرمزگان و منطقه ویژه اقتصادی خواستار تعیین تکلیف شرکت در اولین فرصت شد. 
 
 کارگر شرکت: با دست‌خالی، با چه رویی به خانه برویم؟
بسیاری از کارگران نان‌آور خانه و دارای چندین فرزند هستند. این افراد از عدم توان پرداخت اجاره خانه و قسط‌های عقب‌افتاده خود می‌گویند. یکی از کارگران شرکت روی دراین‌باره به خبرنگار صبح ساحل گفت:«  این شرکت از حدود سه سال قبل با مشکلاتی در تولید مواجه شد و از تاریخ 25/12/1401 به کارگران اعلام کردند که شرکت تعطیل است اما تا پایان تابستان حقوق پایه؛ یعنی 7 میلیون را دریافت خواهید کرد. در حال حاضر؛ 210 نفر کارگر هستیم که 2-3 ماه است حقوقی دریافت نکرده‌ایم. تمامی این کارگران یا اخطاریه بانک را برای قسط‌های عقب‌افتاده خود دریافت کرده‌اند یا چندین ماه است که اجاره‌ خانه‌شان عقب‌افتاده است. شما بگویید ما با دست‌ خالی چگونه به خانه برویم؟».این کارگر ادامه داد:« طی جلسه‌ای که روز دوشنبه با فرماندار داشتیم؛ مقرر شد که طی 24 ساعت، وضعیت ما و شرکت تعیین تکلیف خواهد شد. از این رو؛‌ما کارگران روز سه‌شنبه تجمع نکردیم؛ اما امروز {چهارشنبه،1 آذرماه} برای پاسخ به سؤالاتمان و مشخص شدن تکلیف موقعیت شغلی‌مان به فرمانداری آمده‌ایم. سال گذشته نیز استاندار هرمزگان و‌ رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان پس از تعطیلی طولانی‌مدت این شرکت وعده دادند که با دستور ویژه رئیس‌جمهور مشکلات این واحد صنعتی برطرف شود».کارگران تعطیلی پی‌درپی شرکت و وقفه در تولید را علت اصلی تجمع خود اعلام کردند. به گفته آنان، وعده‌های مسئولان برای حل مشکلات آن‌ها آن‌گونه که باید محقق نشده است زمان آن فرارسیده است که مسئولان امر با تلاش جدی و بدون اغماض، حمایت خود را از قشر کارگر به به‌خوبی عینیت بخشند.
 
 
روزنامه صبح ساحل
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها