حواشی هفته


نویسنده: معصومه نعمتی

شورای حاشیه 
از موضوعاتی که در هفته گذشته با حواشی زیادی همراه بود صدوچهارمین جلسه شورای شهر بندرعباس بود. جلسه‌ای که همچون بسیاری دیگر از جلسات شورای ششم با بحث و جدل اعضای شورا همراه بود. اعضا در این جلسه یکدیگر را «نوچه»ی فلان مسئول خطاب  و یکدیگر را تهدید به افشای مسائل خصوص زندگی دیگری می‌کردند. مسائلی که قائدتا نباید در شورای شهر جایی داشته باشد. مردم نسبت به بحث‌های اعضای شورا با یکدیگر واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشتند. بسیاری از شهروندان بر این موضوع اتفاق نظر داشتند که از این شورا نمی‌توان انتظار حل مشکلات شهری را داشت. شورایی که انتظار می‌رود به مسائل و مشکلات شهری بپردازد و به فکر چاره‌ای برای حل این مشکلات باشد، این روزها بیشتر درگیر مسائل بین اعضا شده و از شهر غافل است.

  

پسر آقای داور، چندساله است؟

خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال که مدتی است حضور تعداد زیادی از بستگان او در سطح اول داوری فوتبال ایران جنجال برانگیز شده، پس از انتقاداتی که درباره همین موضوع مطرح شده بود، با حضور در برنامه «فوتبال برتر» صحبت‌های عجیبی را درباره ی پسرش پوریا افشاریان که به عنوان داور فوتبال فعالیت دارد، مطرح کرد. او در پاسخ به اینکه پسرش متولد چه سالی است، گفت که او در سال ۱۳۷۱ به دنیا آمده. در ادامه میثاقی، مجرب برنامه، عنوان کرد که شناسنامه ی دیگری هم وجود دارد که نشان می‌ دهد فرزندش متولد سال ۱۳۶۹ است که افشاریان در پاسخ گفت: «پسرم زمانی که برای تیم نوجوانان ذوب آهن بازی می‌کرد، طبق رأی دادگاه صالحه سال تولدش را به ۷۱ تغییر داد». این مصاحبه با واکنش‌های زیادی همراه بود. البته مدتی است فعالیت برخی بستگان خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در سطح اول داوری فوتبال کشور حواشی زیادی را برای وی به وجود آورده است. در حال حاضر پسر او پوریا افشاریان، داماد او روح‌ الله شریفی و برادر زن برادر او حمیدرضا افشون در بخش داوری فدراسیون فوتبال فعالیت دارند.

   

تشکیل خانواده میمون‌های فضانورد! 
ایران در سال‌ 1391 با پرتاب کاوشگر پیشگام و میمون رزوس با نام «آفتاب» و سپس پرتاب کاوشگر پژوهش و میمون «فرگام» به فضا در سال 1392 گام بلندی در حوزه زیست فضا برداشت. هفته گذشته خبری از وضعیت میمون‌های فضانورد ایرانی 12 سال پس از پرتاب، منتشر شد که بنابر گفته تسنیم بعد از پرتاب، این میمون‌ها، زاد و ولد هم کرده‌اند و هم‌اکنون دارای همسر و فرزند نیز هستند! این موضوع واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و برای مردم عجیب و بعضا خنده‌دار بود. در حال حاضر این میمون‌ها با مالکیت پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم در یک مرکز خاص در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شوند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها