اجرای پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون در جزیره؛

۲۴ هزار نفر در کیش غربالگری می‌شوند



سرپرست مرکز بهداشت کیش با درخواست از همکاری و همراهی تمامی ساکنان جزیره در اجرای «پویش ملی سلامت»، گفت: ۲۴ هزار نفر در کیش برای غربالگری در قالب این طرح هدفگذاری شده‌اند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، «اسدالله احمدی»، سرپرست مرکز بهداشت کیش روز یکشنبه گفت: افراد بالای ۱۸ سال در جزیره کیش به صورت رایگان در خصوص شناخت بیماری‌های فشارخون و دیابت در راستای درمان و کنترل بیماری غربالگری می‌شوند.

وی با بیان اینکه این طرح در مرکز بهداشت بوعلی جزیره کیش اجرا می‌شود، افزود: با اجرای این طرح در تلاش برای ارتقاء سطح سلامتی کیشوندان هستیم.

سرپرست مرکز بهداشت کیش غربالگری را روشی مناسب برای شناخت افراد دارای بیماری برشمرد و اضافه کرد: با شناخت و آگاهی از بیماری و زمینه‌های ابتلاء به آن، به سادگی می توان از عوارض شدید بیماری جلوگیری و از روش‌های کنترل آن آگاهی یافت.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری می‌تواند هزینه‌های بیماری برای افراد، خانواده‌ها وجامعه را کاهش دهد، گفت: اصلی ترین عامل مرگ و میر در کشور مرتبط با سبک زندگی است که زمینه ساز بروز بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته‌های قلبی و مغزی است که با غربالگری که در فاز نخست به فشار خون و دیابت اختصاص یافته است می‌توان از گسترش این نوع بیماری‌ها پیشگیری کرد.

«احمدی» با بیان اینکه کم تحرکی، چربی، فشار خون و دیابت دروازه آغاز بیماری‌های قلبی، عروقی و سکته های مغزی است، اظهار کرد: راهکار عبور از این بیماری‌ها آموزش‌های تغذیه صحیح، بهبود سبک زندگی، ورزش و کاهش مصرف دخانیات است؛ غربالگری رویکردی است که می‌تواند در شناسایی بیماری به افراد کمک کرده و آنان را از ابتلاء به آن آگاه کند.

وی تصریح کرد: پویش غربالگری، راهکاری بسیار ساده، کم هزینه، ضروری و مثبت برای شناخت افراد مبتلاء به بیماری‌های غیرواگیر و همچنین کنترل و درمان بیماری‌ها به شمار می‌رود.

سرپرست مرکز بهداشت کیش با اعلام اینکه این پویش سراسری تا ۱۵ دی ماه ادامه خواهد داشت، بیان کرد: مراحل مختلف این پویش ادامه دار خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها