معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری خبر داد:

کاهش ازدواج قبل از سن بلوغ دختران در سال ۱۴۰۱



معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری ضمن تاکید بر احراز بلوغ برای ازدواج دختران در سنین پایین و زیر سن قانونی توسط دادگاه‌ها، این موضوع را ناشی از مباحث فرهنگی به ویژه میان برخی قومیت‌ها دانست و گفت: در سال ۱۴۰۱، ازدواج قبل از سن بلوغ دختران کاهش یافته است.

به گزارش صبح ساحل، «انسیه خزعلی»، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در پنجمین دوره مجمع عالی بسیج دانش‌آموزی با اشاره به ازدواج دختران در سنین کم گفت: بلوغ در دختران از نظر قانونی باید توسط دادگاه احراز شود و از مواردی که وجود داشته نیز، پیشگیری شده است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ازدواج‌های زیر سن قانونی دختران مربوط به مباحث فرهنگی است، افزود: باید در خصوص فرهنگ‌سازی خانواده‌ها به صورت ویژه برخی قومیت‌ها که ممکن است این فرهنگ را داشته باشند، اقدامات و کار ویژه و لازم صورت گیرد.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱، ازدواج قبل از سن بلوغ دختران کاهش یافته است و مشکل کنونی جامعه، بالا رفتن سن ازدواج دختران و حتی دختران روستایی است.

وی ادامه داد: به دلیل مهاجرت پسران از روستا به شهرها، این مشکل ایجاد شده و در نتیجه سن ازدواج دختران در بعضی روستاها بالا رفته است.

خزعلی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های موجود، وجود مدارس مختلط است، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که مدارس مختلط نداشته باشیم، اما به دلیل کمبود امکانات، در بعضی روستاها مدارس مختلط داریم.

وی از صورت گرفتن برنامه‌هایی برای پشتیبانی از لباس‌های دارای استاندارد حجاب و کاهش قیمت چادر خبر داد، اما آنها را کافی ندانست و گفت: این اقدامات صورت گرفته، اما کم است، هنوز نمود ندارد و اثر آن در جامعه دیده نمی‌شود، لذا هنوز کار بسیار دارد که باید انجام شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری افزود: به تازگی سفری به شهرکرد داشتیم و از کارخانه تولید چادر بازدید کردیم؛ آنها منتظر تسهیلاتی بودند که ظرفیت تولید چادر را تا سه برابر افزایش دهند که این را درخواست کردیم و امیدواریم پشتیبانی و عملیاتی شود، بعضی مسائلی که مطرح می‌شوند به حق و دغدغه رئیس جمهور نیز هست و به صورت جدی پیگیری می‌شود و قرار است بازارچه‌هایی در هر استان برای فروش لباس‌های دارای استاندار حجاب دایر شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها