به دنبال بازتاب گزارش ویدیویی صبح ساحل از نارضایتی مردم در استان

3 جایگاه عرضه سیلندر گاز مایع گاز در بندرعباس راه‌اندازی شد



چند روزی است که تأمین گاز مایع  به دغدغه‌ی اساسی شهروندان در شهرهای مختلف استان هرمزگان تبدیل‌شده است. افزایش نامعقول قیمت کپسول گاز و عدم مدیریت صحیح عرضه آن، موجب بیشتر شدن مدت‌زمان انتظار مردم برای دریافت کپسول شد و این مسئله موجی از نارضایتی‌ را ایجاد کرد. قرار بود افرادی که در سامانه سدف ثبت‌نام کردند کپسول را به قیمت مصوب ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان دریافت می‌کنند اما بسیاری از شهروندان علی‌رغم ثبت‌نام نتوانستند از این یارانه استفاده کنند که دلیل آن هنوز مشخص نشده است. نرخ غیر یارانه‌ای تهیه کپسول گاز مصوب هیات وزیران 375 هزار تومان تعیین‌شده است؛ نرخی که شهروندان را شوکه کرد. در همین رابطه گروه صبح ساحل به میان مردم رفت و مشکلات شهروندان را انعکاس داد؛ به دنبال بازتاب این گزارش ویدیویی، سه جایگاه عرضه سیلندر گاز مایع گاز در محله 22 بهمن ،شهرک پیامبر اعظم و محله  الهیه شمالی راه‌اندازی شد. به گفته معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بندرعباس تا یکشنبه آینده نیز 3 جایگاه دیگر در بندرعباس افتتاح خواهد شد. 
هم اکنون مرکز استان هرمزگان دارای 7 جایگاه عرضه سیلندر مایع گازاست.
  

 قول دادستان بندرعباس برای جمع شدن صف‌های کپسول گاز

دادستان مرکز استان هرمزگان در گفتگو با صبح ساحل تأکید کرد که به‌زودی مشکل شلوغی و نحوه توزیع  باعرضه سیلندر گاز مایع  در امکان پرتراکم جمعیت رفع خواهد شد. عارف اکبری افزود:در جهت رفع موانع و مشکلات عرضه سیلندر گاز مقرر شد که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در جایگاه‌ها، در مکان‌های  پرتراکم، عرضه سیلندر نه با یک دستگاه نیسان  بلکه با خودروی بزرگ  صورت گیرد. دادستان مرکز استان هرمزگان  این اطمینان را داد که با هماهنگی با ارگانهای مختلف  شهروندان با هیچ‌گونه  کمبود سیلندر گاز مایع روبرو نخواهند شد. وی تأکید کرد: اشخاصی که تاکنون موفق به  ثبت‌نام در سامانه سدف نشدند هر چه سریع‌تر برای دریافت گاز مایع خانگی به‌صورت یارانه‌ای اقدام کنند.عارف اکبری افزود: قیمت مصوب هر کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع در سال جاری ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان است و سهمیه هر خانواده در ماه چهار کپسول ۱۱ کیلویی خواهد بود. وی گفت: تا به امروز از 40 هزار خانوار واجد شرایط ثبت‌نام در سامانه سدف در بندرعباس 6هزار خانوار هنوز در سامانه سدف ثبت‌نام نکردند. اکبری تصریح کرد :دولت برای توزیع کپسول گاز سامانه سدف را راه‌اندازی کرده است که مصرف‌کنندگان گرامی باید در این سامانه ثبت‌نام کنند و اگر حائز شرایط شدند کپسول گاز را به قیمت دولتی دریافت خواهند کرد؛ در غیر این صورت باید کپسول گاز را باقیمت آزاد تهیه کنند.
  

شوک تغییر نرخ علت ایجاد صفوف

عزت‌الله گورهانی مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز هرمزگان نیز در گفتگو با صبح ساحل ضمن تأکید بر اینکه سیلندر گاز به‌وفور یافت می‌شود، گفت: روزانه به‌طور میانگین 75 تن گاز در شهر بندرعباس و حومه توزیع می‌شود. هیچ کمبودی درزمینهٔ گاز و سیلندر در استان وجود ندارد. 
وی علت شلوغی جایگاه‌ها را افزایش تقاضا نسبت به عرضه دانست و افزود: با تصور کمبود گاز و حتی شوک تغییر نرخ مصوب و یارانه‌ای، تقاضا برای سیلندر گاز مایع افزایش‌یافته است؛ درصورتی‌که در حال حاضر مشکلی در تأمین و عرضه گاز نداریم . وی گفت: اگر دقایقی شهروندان  با عدم عرضه کپسول در جایگاه مواجه شدند به علت وقفه کوتاهی دررسیدن خودرو حامل کپسول به محل است. 
  

 جمع‌آوری جایگاه سید کامل پس از انتشار گزارش صبح ساحل!

مدیرعامل شرکت پرسی ایران گاز هرمزگان در رابطه با علت جمع‌آوری جایگاه سید کامل پس از انتشار گزارش صبح ساحل گفت: جایگاه توزیع کپسول در سید کامل، جایگاه رسمی و قانونی نبود. وی با اشاره به این‌که این مکان پیاده‌رو و محل تردد افراد و دانش آموزان است، ادامه داد: از همین رو پر کردن پیک‌نیک و سیلندر بسیار خطرناک و ناایمن است. همچنین به دلیل ایجاد پرونده‌های ناشی از رفتارهای نادرست با ارباب‌رجوع ، گران‌فروشی و ...پیمانکار قبلی این مکان برکنار شده است. گورهانی در رابطه با نرخ مصوب یادآور شد: نرخ تعیین‌شده 27هزار و 900 از سوی هیات وزیران بوده است و ما در این تصمیم نقشی نداریم.
  

رفع مشکلات عرضه تا اواخر هفته آینده

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت فرمانداری بندرعباس نیز از ایجاد۶جایگاه توزیع سیلندر گاز مایع جدید در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: پنج‌شنبه گذشته 3 جایگاه در محله  22 بهمن پشت بازارچه و شهرک پیامبر اعظم بعد از پمپ‌بنزین و محله الهیه شمالی فعال شد.حمزه زرنگاری افزود: تمام تلاش ما بر این است که تا یکشنبه آینده 3 جایگاه دیگر در بندرعباس فعالیت خود را آغاز کند  و تا اواخر هفته آینده مشکلات عرضه سیلندر گاز برطرف شود.
گفتنی است:هرمزگانی‌ها باید با مراجعه به سامانه سدف به نشانی اینترنتی newtejaratasan.niopdc.ir اطلاعات سرپرست خانوار را ثبت کنند  و دریافت هرگونه فرآورده‌های نفتی را منوط به ثبت درخواست در سامانه فروش فرآورده‌های نفتی (سامانه سدف) به‌صورت الکترونیکی است . طرح الکترونیکی شدن توزیع سیلندر‌های گاز مایع از سال ۱۳۹۷ آغاز شد، اما امسال این طرح به تکلیف قانونی تبدیل‌شده است.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها