کودکان به ویژه زیر ۵ ساله‌ها، کاندیدای دریافت فصلی واکسن آنفولانزا هستند



سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در پاییز ویروس آنفولانزا  و کووید ۱۹ در جامعه در گردش هستند؛ متخصصان توصیه کرده اند سالمندان و زنان باردار واکسیناسیون خود را به موقع انجام دهند.

به گزارش صبح ساحل، «فرشید رضایی»، سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: سرماخوردگی همراه با آبریزش بینی، عطسه ، سرفه و گرفتگی صدا است و گاهی تب خفیف هم دارد. در واقع ویروس های بیماری‌زای زیادی هستند که بعد از ورود به بینی، دهان و گلوی افراد می توانند باعث بیماری شده و علائمی به نام سرماخوردگی را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: آنفولانزا و کرونا هم در ابتدا می توانند حالت خفیفی مثل سرماخوردگی داشته باشند؛ اما برخی حالت ها پیش می آیند که اگر توجه شود، می توانند پزشکان را به سمت تشخیص های دیگری هدایت کنند. در سال های اخیر در پاییز هم ویروس آنفولانزا  و هم ویروس کووید ۱۹ در جامعه در گردش هستند.

 سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بیان کرد: متخصصان توصیه کرده اند سالمندان و زنان باردار  واکسیناسیون خود را به موقع انجام دهند.کودکان به ویژه زیر ۵ سال و با تاکید خاص کودکان زیر ۲ سال نیز کاندیدای دریافت فصلی واکسن آنفولانزا هستند.

رضایی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم در سلامت جامعه بعد از واکسیناسیون برابر ویروس ها ، واکسیناسیون اجتماعی یا به اصطلاح  سواد سلامت است و همه آحاد جامعه باید در مورد مخاطرات اطراف خود آگاهی کامل داشته و با رفتار بهداشتی به حفظ سلامتی خود و اطرافیان  پایبند باشند. 

وی افزود: وقتی صحبت از سلامت واحد می شود، یعنی سیاست‌گذاری سلامت و بودجه بندی برای حفظ سلامت انسان باید به طور جامع و آینده نگر انجام شود و مدیریت واحد داده ها و ظرفیت سازی مشترک توسط دستگاه ها و سازمان های متولی سلامت انسان انجام پذیرد.

رضایی ادامه داد: الان دنیا روی آموزش سلامت به جامعه و توانمندسازی خانواده ها در خودمراقبتی حساب ویژه ای باز کرده است و به سیاستمداران بهداشت کشورها تاکید می شود که بهداشت را از فرد و خانواده آغاز کنند و با حفظ سلامت محیط زندگی شهری و روستایی به ارتقای سلامت و گسترش بهداشت بپردازند.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: از نگاه سیاست‌گذارانه درمان بیماری به نگاه پیشگیری از بیماری و واکسیناسیون علیه بیماری ها تغییر پیدا کرده و معتقدم که حتی یک قدم پا را از بیماری باید جلوتر گذاشته و به ارتقای سلامت جامعه بپردازیم.

وی گفت: در ارتقای سلامت برخلاف پیشگیری از بیماری، توجه معطوف به یک بیماری خاص نیست و رفتارهای بهداشتی که می توانند سلامت زا باشند و جامعه ی سالم و ایمن و تاب آور را ایجاد کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها