صادرات از بنادر غرب هرمزگان به مرز پنج میلیون تُن رسید



مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، میزان صادرات انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی از بنادر غرب این استان در هشت‌ماهه امسال را چهار میلیون و ۶۶۰ هزار و ۸۹۲ تُن اعلام کرد.

به گزارش صبح ساحل، «مرتضی سالاری»، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان روز یکشنبه گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۸۲ تن شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی مربوط به صادرات غیرنفتی و ۲ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۱۰ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: از مجموع عملیات انجام شده، ۲ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۷۷ تن نیز به فرآورده‌های نفتی و غیرنفتی با پنج درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: در هشت‌ماهه امسال بنادر غرب استان توانست با کابوتاژ یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۱۲۸ تن فرآورده‌های غیرنفتی و کابوتاژ یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۹۴۹ تن فرآورده‌های نفتی روزهای پررونقی را در این بخش از عملیات تجربه کند.

سالاری، از افزایش ۳۱ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی خبر داد و گفت: در دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که بیشتر آن محموله خودرو بودهف به ۲۹۹ هزار و ۹۹۹ تن رسید که نشانگر افزایش ۳۱ درصدی است.

سالاری افزود: در این بازه زمانی ترانزیت بیش از ۱۳۲ هزار و ۳۶۳ خودرو با افزایش ۲۶ درصدی از طریق بندرلنگه به کشورهای آسیای میانه و عراق انجام گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها