تخریب ۱۶ باب مغازه تجاری به علت تخلف در بلوار گاز بندرعباس/ شهردار منطقه یک: علت تخریب، بی‌توجهی به اخطارتخلیه متخلف‌ها بود



صبح یکشنبه 12 آذرماه، شهروندان بندرعباس از تخریب شماری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بلوار گاز خبر دادند. در این رابطه شهردار منطقه یک بندرعباس به خبرنگار صبح ساحل گفت: چندین سال است که در خصوص غیرمجاز بودن این سازه‌ها هشدار داده شده بود؛ درنهایت با رأی قطعی کمیسیون ماده 100، تخریب سازه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 
شناسایی و تخریب ۱۶ باب مغازه تجاری بر اساس رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰

 
«رحمت اله دهقانی»، شهردار منطقه یک در این رابطه با تخریب 16 واحد مغازه تجاری گفت: «بر اساس بررسی‌های انجام شده در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز، تعداد ۱۶ باب مغازه تجاری که دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ برای تخریب بودند با حضور اداره حقوقی و اجرائیات شهرداری منطقه یک، ستاد تخلفات، فرماندهی انتظامی، نماینده محترم دادستان و معاونت خدمات شهری منطقه یک، یکشنبه مورخ ۱۲ ام آذر ماه ۱۴۰۲ در محدوده بلوار گاز تخریب شدند».

وی با اشاره به الزامی بودن رعایت استانداردها در ساخت و سازها، ادامه داد: «سال‌ها ساکنین این مغازه‌های تجاری نسبت به اخطارهای متعدد و جهت مراجعه به شهرداری منطقه یک بی‌توجهی کردند. از طرفی، یک مرحله اخطار برای تخلیه نیز به ساکنین ارسال شده بود که مجدداً مورد بی‌توجهی قرار گرفت. در نهایت، نظر به قطعیت رأی ماده صد و ضرورت پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تخریب‌ها صورت پذیرفت».

به گفته شهردار منطقه یک، کمیسیون ماده 100، کمیسیونی لازم الاجرا بوده که با توجه به لزوم ایمنی و ایستایی، پس از اخطار تخلیه، ۱۶ باب مغازه تجاری به علت تخلف، تخریب شدند.

دهقانی بیان کرد: «چنانچه با متخلفان برخورد قاطع صورت نگیرد در آینده شاهد تخلفات بیشتری خواهیم بود، لذا برخورد قاطع و جدی با متخلفان مانع تعرض به اراضی شهری و دولتی خواهد شد».

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها