بیش از 4 هزار بانکی دولتی هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده است



معاون حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات با اشاره به ۴۷۲۱ حسابی که هنوز به بانک مرکزی منتقل نشده، گفت: از این تعداد حدود ۴ هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و ۷۲۱ مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

    

به گزارش صبح ساحل، برزوزاده، معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات در خصوص آخرین آمار حساب‌های فرعی دستگاه‌ها که به بانک مرکزی منتقل نشده است، گفت: مجموع تعداد حساب‌های فرعی که هنوز تا پایان آبان به نزد خرانه و به بانک مرکزی منتقل نشده است به 4 هزار و 721 مورد رسیده است.

وی افزود: از این تعداد حدود 4 هزار مورد مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم و 721 مورد دیگر مربوط به شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت و شرکت‌های دولتی است.

معاون امور حسابرسی اقتصادی دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: تعداد حساب‌های منتقل نشده در انتهای شهریور حدود 40 هزار بود که هم اکنون به حدود 4 هزار 700 مورد کاهش یافته است.

برزوزاده گفت: بر اساس دستورالعمل شورای پول و اعتبار، تخلفات از حوزه اجرای حساب واحد خزانه باید به صورت مشترک توسط بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به مراجع نظارتی و قضایی معرفی شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها