بیش از ۴۳ هزار متر اراضی ملی در هرمزگان رفع تصرف شد



فرمانده انتظامی هرمزگان گفت:‌ ۴۳ هزار و ۸۶۱ متر از اراضی ملی با کشف یک فقره زمین خواری در شهرستان سیریک رفع تصرف شد.

 

به گزارش صبح ساحل، سردار علی اکبر جاویدان روز شنبه در این خصوص اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سیریک با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه های پلیسی از تصرف غیر قانونی اراضی ملی توسط افراد سود جو در یکی از مناطق روستایی این شهرستان مطلع و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس اگاهی با تشکیل تیمی با حضور نماینده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدندکه در بازدید میدانی صورت گرفته، مشخص شد فردی سودجو به صورت غیر قانونی اقدام به تصرف ۴۳ هزار و ۸۶۱ مترمربع از اراضی ملی با شیوه دیوار کشی و مصالح ریزی در این شهرستان کرده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: با هماهنگی قضائی صورت گرفته ضمن رفع تصرف اراضی ملی تصرف شده در این رابطه پرونده قضایی تشکیل و موضوع در دست اقدام است ارزش مالی اراضی تصرف شده طبق نظر کارشناسان اقتصادی ۴۳۰ میلیارد ریال است.

سردار جاویدان افزود:‌ انجام گشت زنی های مستمر و هدفمند بر اراضی ملی توسط یگان حفاظت سازمان های مربوطه و برخورد قاطع دستگاه قضائی با متصرفین اراضی ملی، اتخاذ سیاست های کیفری مناسب در برخورد با پدیده زمین خواری و افزایش هزینه جرم در برخورد با زمین خواران از راهکارهای مهم پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب در تصرف عدوانی و غیرمجاز اراضی ملی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها