آتش‌سوزی و انفجار در مینی پالایشگاه بیرجند



فرماندار بیرجند گفت: سه مخزن در مینی پالایشگاه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که در حال سوختن بوده، بر اثر شدت حرارت دچار انفجار شده است.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، علی فاضلی فرد افزود: چون مخازن حاوی میعانات گازی بوده و حجم آتش نیز بالاست، در این مخازن انفجار رخ داده است.

وی گفت: با رعایت نکات ایمنی برای عوامل امدادی حاضر در صحنه همه تلاش‌ها بر این است که آتش به سایر مخازن سرایت نکند و همه تیم‌های حاضر در صحنه برای جلوگیری از گسترش آتش در تلاش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم ساعتی قبل گفت: دستور تخلیه داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به منظور حفظ جان افراد صادر شده است.

محمدعلی آخوندی افزود: شرایط آتش سوزی در منطقه وارد مرحله ای شده که باید اجازه دهیم خودسوزی انجام شود و به فکر حفظ جان امدادگران و افرادی باشیم که در منطقه حضور دارند.

وی گفت: با توجه به گستردگی حجم آتش، تمامی نیروهای امدادی از اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی، فرودگاه، شرکت نفت و سپاه در منطقه مستقر هستند و نهایت تلاش بر این است که از گسترش آتش جلوگیری کنیم.

آتش سوزی در یکی از مخازن واحد پتروپالایش منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها