ادعای مهندس گوگل:

انسان‌ها تا سال ۲۰۳۰ به جاودانگی دست می‌یابند



مهندس سابق گوگل، ری کورزویل، ادعا می‌کند که انسان‌ها تا سال ۲۰۳۰ به جاودانگی دست خواهند یافت.

      

به گزارش صبح ساحل به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا)،  ری کورزویل، مهندس سابق گوگل ادعا می کند که انسان‌ها تا سال 2030 به جاودانگی دست خواهند یافت.

 
او معتقد است که فناوری‌هایی مانند ژنتیک، نانوتکنولوژی و رباتیک منجر به ایجاد «نانوربات‌های» معکوس کننده سن می‌شوند که سلول‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده را ترمیم می‌کنند و ما را در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان مصون می‌سازند.
 
کورزویل پیش‌بینی‌های خود را بر اساس موفقیت‌های گذشته فناوری بنا می‌کند. او در سال 1990 پیش‌بینی کرد که بهترین شطرنج باز جهان تا سال 2000 به کامپیوتر بازنده خواهد شد و این اتفاق در سال 1997 رخ داد که دیپ بلو گری کاسپاروف را شکست داد.
 
کورزویل همچنین پیش‌بینی کرده است که تا سال 2023 یک لپ‌تاپ 1000 دلاری قدرت محاسباتی و ظرفیت ذخیره‌سازی مغز انسان را خواهد داشت. این پیش‌بینی نیز تا حد زیادی درست بوده است.
 
البته، پیش‌بینی اینکه انسان‌ها تا سال 2030 به جاودانگی دست خواهند یافت، بسیار جسورانه است. هنوز راه زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد. با این حال، پیشرفت‌های اخیر در فناوری نشان می‌دهد که این هدف ممکن است دست‌یافتنی تر از آنچه در گذشته تصور می‌شد باشد.
  
 
برخی از چالش‌های پیش‌روی جاودانگی
 
اگرچه پیشرفت‌های اخیر در فناوری امیدوارکننده هستند، اما هنوز برخی از چالش‌های پیش‌روی جاودانگی وجود دارد. یکی از این چالش‌ها این است که چگونه هزینه این فناوری را کاهش دهیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. چالش دیگر این است که چگونه مطمئن شویم که این فناوری به طور اخلاقی استفاده می‌شود.
 
با این حال، اگر این چالش‌ها برطرف شوند، جاودانگی می‌تواند یک دستاورد انقلابی باشد که زندگی انسان را به طور اساسی تغییر دهد.
منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها