هواشناسی هرمزگان:

افزایش وزش باد/ دریا متلاطم می‌شود



 کارشناس هواشناسی استان گفت: از ساعات ظهر، افزایش باد‌های جنوب شرقی برروی نیمه غربی خلیج فارس پیش بینی و دریا در این نواحی متلاطم می‌شود.

      

به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد توصیه کرد: تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌ها به استان‌های خوزستان و بوشهر و غرب جزایر کیش و لاوان صورت پذیرد.

وی گفت: در طول روز نیز گذر ابر در آسمان استان پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان افزود: روز‌های پنجشنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ آذر، ناپایداری جوی و دریایی در سطح استان پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: در این مدت در ساعات بعد از ظهر و شب در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، وزش باد‌های نسبتاً شدید غربی و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود.

وی توصیه کرد: در ساعات بعد از ظهر و شب پنجشنبه شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد دریایی خودداری کنند و تمهیدات لازم در همه بنادر استان صورت پذیرد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: تحت تاثیر موجی بارشی، در برخی نقاط استان بویژه مناطق مرکزی، شمالی و شرقی استان در ساعات بعد از ظهر و شب پنجشنبه و صبح جمعه، رگبار باران و رعد و برق و تند باد لحظه‌ای پیش بینی و توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: روز جمعه از سرعت باد در محدوده تنگه هرمز (قشم، هرمز، هنگام، لارک)، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس کاسته، اما در نیمه غربی خلیج فارس و فراساحل غرب تنگه هرمز، تداوم باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت نوسانات دمایی بین ۱ تا ۳ درجه سلسیوس خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها