سرپرست فرمانداری بندرعباس:

تعامل کتابخانه ها و مدارس عامل مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه است



فرماندار بندرعباس در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی گفت: تعامل کتابخانه‌ها و مدارس عامل مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه است.

    

به گزارش صبح ساحل،  اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های شهرستان در سال جاری با حضور فرماندار، معاون و اعضای انجمن برگزار شد.

حبیب بهادری ضمن تبریک فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: به فرموده رهبر انقلاب، کتاب خوب یکی از ابزارهای کمال بشری است، پس معرفی کتاب و جذب مردم بخصوص کودکان و نوجوان در روزگار امروز که شبکه های اجتماعی گستردگی زیادی پیدا کرده‌اند باید خلاقانه و جذابتر باشد.

وی بیان کرد: باید در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اقدامات موثری انجام شود و در این زمینه از تمامی امکانات به خصوص ظرفیت مدارس استفاده شود.

فرماندار بندرعباس گفت: تعامل کتابخانه‌ها و مدارس عامل مهمی در ترویج فرهنگ مطالعه است و فضاهای مطالعاتی مدارس، تابلوهای اعلانات، حضور کتابداران در مدارس، معرفی و مشارکت جشنواره‌های کتابخوانی و ارائه مشاوره مطالعاتی به دانش آموزان از جمله ظرفیت‌های بسیار خوبی در این زمینه است.
رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس همچنین در ادامه افزود: شهرداری بندرعباس نیز باید در این زمینه پای کار باشد و در منطقه‌های شهری مختلف به معرفی کتاب‌های خوب از جمله کتاب‌های نویسندگان و ناشران بومی استان در بیلبوردها بپردازد و جامعه ای به موفقیت دست پیدا می کند که مردم و مسئولینی کتاب خوان داشته باشد.
بهادری در پایان از اداره کل کتابخانه‌های عمومی به منظور ایجاد بخش هرمزگان شناسی در کتابخانه ها تقدیر و تشکر کرد و گفت: ایجاد این بخش، منبع بسیار خوب تحقیقاتی و شناخت استان بویژه برای جوانان است.
در ادامه جلسه سرپرست اداره کتابخانه های شهرستان بندرعباس عنوان کرد: کتابخانه‌ها به عنوان مهمترین پایگاه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی شناخته می‌شوند و علاوه بر امانت کتاب، فعالیتهای مختلف فرهنگی در کتابخانه‌ها اجرا می‌شود.
رضوان شیبانی گفت: تمامی کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس دارای بخش کودک مجزا با تجهیزات مناسب ویژه کودکان است و در ادامه به بررسی عملکرد کتابخانه ها پرداخت.
وی اظهار داشت: کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس دارای بخش‌های ویژه نابینایان، ناشنوایان و همچنین هرمزگان شناسی است و با توجه به فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس، مردم می‌توانند با استفاده از منابع این بخش، اطلاعات خود را در این زمینه تقویت کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها