شمار شهدای غزه از ۱۸ هزار و ۷۰۰ شهید فراتر رفت



سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: از هفتم اکتبر(۱۵ مهرماه) ۱۸ هزار و ۷۸۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، «اشرف الدره» در نشست خبری افزود: در این مدت ۵۰ هزار و ۸۹۷ نفر نیز زخمی شدند.

وی اضافه کرد: در چند ساعت گذشته شاهد ۱۸ کشتار و قتل عام از سوی رژیم صهیونیستی در سراسر نوارغزه بودیم و تاکنون ۱۷۹ شهید و ۳۰۳ زخمی به بیمارستان ها منتقل شده اند.

القدره تصریح کرد: اشغالگران اسرائیلی، بیمارستان «کمال عدوان» را به پادگان نظامی تبدیل کرده و با تهدید خواستار تخلیه زخمی ها و بیماران و انتقال آن ها به مجتمع درمانی «الشفا» هستند.

وی اظهارداشت: جان ۱۲ کودک موجود در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان به خاطر نبود شیر و دستگاه های پزشکی در خطر است.

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه گفت: نظامیان اشغالگر ۷۰ عضو کادر پزشکی و مجروح و از جمله دکتر احمد الکحلوت رئیس بیمارستان را بازداشت کرده اند.

القدره اضافه کرد: تاکنون ۳۰۰ کار پزشکی در تجاوز رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و ۱۰۲ آمبولانس از بین رفته است.
وی افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی ۱۳۸ زیرساخت بهداشتی درمانی را هدف قرارداده و ۲۲ بیمارستان و ۵۲ مرکز بهداشتی را از چرخه خدمات رسانی خارج کرده اند.
القدره تصریح کرد: عملیات خروج بیماران و زخمی ها از نوار غزه تاکنون بی نتیجه مانده است و این امر به جان باختن شمار بیشتری از زخمی ها منجر می شود.
وی گفت: اوضاع بهداشتی در مراکز اسکان موقت غیرقابل تحمل است و نگران جان باختن ده ها هزار نفر براثر شیوع وبا و بیماری های واگیردار و سوء تغذیه هستیم.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه بیان کرد: از نهادهای بین المللی می خواهیم که نیازهای اولیه و حیاتی و بهداشتی مراکز اسکان برای بیش از ۷۰۰ هزار کودک، ۵۰ هزار زن باردار و ۳۵۰ بیمار مبتلا به بیماری های مزمن و هزار و ۱۰۰ بیمار دیالیزی و هزاران مجروح فراهم کنند.
القدره افزود: از نهادهای بین المللی می خواهیم به طور فوری نیازهای دارویی و سوخت برای فعالیت مجتمع بهداشتی درمانی «الشفا» به عنوان تنها مرکز بهداشتی فعال برای مجروحان، بیماران، کودکان و زایمان تامین کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها