مدیر کل نوسازی مدارس و تجهیز مدارس استان هرمزگان خبر داد؛

ارائه سند تحول بنیادین برای افزایش سرانه فضای آموزشی هرمزگان



مهدی باوقار زعیمی مدیر کل سازمان نوسازی و توسعه مدارس هرمزگان صبح امروز در گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بندرعباس، بیان داشت: وضع موجود سرانه فضای آموزشی در استان هرمزگان ۴/۸ مترمربع می باشد و با جدیت به دنبال ارتقای سرانه فضای آموزشی در استان هستیم.

وی همچنین افزود: در سند تحول بنیادین در زیرنظام فضا سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز ۸/۳ مترمربع تعریف شده است که امروز در کشور متوسط این رقم ۵/۲ مترمربع است و در این راستا یک بسته تحولی برای احداث ۲۰۰ مدرسه با ظرفیت ۸۰۰ کلاس درس در سفر آتی رئیس جمهور، ارائه خواهیم داد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان در ادامه با تاکید بر اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت است، ابراز داشت: شهرستانهای بندرعباس، میناب و قشم نیازمند توجه بیشتری به ارتقای سرانه فضای آموزشی است.
وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی پیش از انقلاب کمتر از ۱/۵ مترمربع بود که در حال حاضر به برکت پیروزی انقلاب اسلامی این رقم به ۵/۲ متر مربع رسیده است، خاطرنشان ساخت: برای رسیدن به این سرانه خیرین مدرسه‌ساز که همواره یاری‌گر نظام تعلیم وتربیت بودند مشارکت چشمگیری داشتند.

باوقار در پایان گفت: مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان هرمزگان به عنوان یک نهاد مردمی با بیش از۷۰۰ خیر مدرسه ساز گام‌های بلندی در مدرسه‌سازی و محرومیت‌زدایی استان هرمزگان برداشته‌ است.

مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به شهرستان بشاگرد دارد، گفت: ۱۷ پروژه آموزشی از ابتدای دولت سیزدهم در این شهرستان به بهره برداری رسیده است و در حال حاضر ۱۵ پروژه در قالب ۳۴ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۳ هزار و ۸۵ مترمربع در شهرستان بشاگرد در دست اجرا است.

گفتنی است که گردهمایی مدیران روابط عمومی ادارات کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بندرعباس با حضور " حمیدرضا خان محمدی " رئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، صالحانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی توسعه و تجهیز و با هدف برنامه‌ریزی و تسهیل دست یابی به اهداف سازمانی و ایجاد، حفظ و گسترش تعامل مدیران به میزبانی باوقار، مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان در بندرعباس برگزار شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها