سه نکته حائز اهمیت در ارتقاء کهورستان به بخش


نویسنده: عبداسلام جمالی

دهستان کهورستان واقع در شهرستان خمیر بنا به پیشنهاد استانداری هرمزگان و موافقت وزارت کشور به بخش ارتقاء یافت و مردم خوب، نجیب و سخت‌کوش این منطقه پس از سال‌ها انتظار به خواسته‌ی دیرینه خود رسیدند.
ضمن عرض تبریک به مردم بخش کهورستان امیدواریم دولت با ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم محروم این منطقه، شیرینی این تحول و ارتقاء را با تمام وجود حس کنند و گرد محرومیت بیش از پیش از چهره روستاهای این خطه از هرمزگان و جنوب پاک شود و منطقه کهورستان که قطب کشاورزی شهرستان است و سالانه علاوه بر تامین محصولات صیفی منطقه و استان، گوشه ای از نیازهای کشور را نیز برآورده می کند سرسبزتر، شاداب تر و آبادتر از پیش گردد. اما در ارتقاء دهستان کهورستان به بخش بیان سه نکته ضروری است و به زعم نگارنده بی انصافی است از کنار آن به راحتی بگذریم و بیان نکنیم.
اولا معمولا هر جا در کشور تغییراتی در راستای تقسیمات کشوری صورت می گیرد و دهستانی به بخش و یا بخشی به شهرستان ارتقاء می‌یابد پس‌لرزه‌هایی را با خود به همراه دارد. گروهی با این تغییرات به مخالفت برمی‌خیزندچه بسا تنش‌هایی صورت گیرد و بگو‌مگوهای لفظی به برخوردهای فیزیکی نیز منجر گردد که نمونه‌های زیادی را طی سال‌های اخیر شاهد بودیم ولی در بحث ارتقا دهستان کهورستان به بخش با توجه به نجابت مردم منطقه و مدیریت درست و عالمانه استاندار هرمزگان، مجموعه معاون سیاسی و همچنین درایت فرماندار شهرستان خمیر این موضوع به آرامی و به دور از هر گونه تنشی و در سکوت انجام شد.
نکته‌ی دومی که باید به آن توجه کرد نگرانی مردم دهستان کشار از انتزاع منطقه پشتکوه از این دهستان و یا موارد مبهم دیگری که امیدوارم مورد توجه قرار گرفته و با تدبیر و دوراندیشی که در مدیریت عالی استان و شهرستان سراغ داریم، این مهم را در دستور کار خود قرار داده و با پیشنهادهایی که به هیات دولت ارسال خواهند کرد دغدغه و نگرانی مردم کشار و مناطق دیگر را رفع کنند.
و نکته‌ی آخر که باید به آن اشاره کرد سکانداری این بخش جدید التاسیس به جوانی بومی از خود شهرستان خمیر سپرده شده که این بها دادن و اعتماد به جوانان منطقه و نیروهای بومی جای تقدیر وتشکر دارد.مهندس اسماعیل جیبا از جوانان خوش فکر و تحصیل کرده منطقه است که مدرک کارشناسی شهرسازی و کارشناسی ارشد مهندسی عمران دارد و قطعا در عمران و آبادانی بخش کهورستان با توجه به تخصص و تعهد و انرژی که در در ایشان سراغ داریم موفق خواهد بود.همچنین ایشان تجربه‌ی گرانبهای رسانه‌ای و روابط عمومی فرمانداری خمیر را نیز با خود به همراه دارد که مددکار ایشان در منطقه خواهد بود.

روزنامه صبح ساحل

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها