براساس رتبه بندی بین‌المللی گرین متریک؛

دانشگاه هرمزگان نخستین دانشگاه سبز جنوب کشور



بر اساس آخرین رتبه‌بندی بین المللی دانشگاه‌های سبز جهان “GreenMetric”در سال ۲۰۲۳ دانشگاه هرمزگان نخستین دانشگاه سبز جنوب کشور و با ۱۱ پله صعود نسبت به سال ۲۰۲۲ در رتبه ۱۴ کشور قرار گرفت.

به گزارش صبح ساحل، رییس دانشگاه هرمزگان گفت: بر اساس رتبه‌بندی سبزترین دانشگاه‌های جهان “گرین‌متریک”(“GreenMetric”) در سال ۲۰۲۳ در حوزه دانشگاه‌های سبز(پایدار)،  به عنوان نخستین دانشگاه سبز جنوب کشور و با ۱۱ پله صعود نسبت به سال گذشته، توانست رتبه ۱۴ در بین ۳۶ دانشگاه ایرانی را برای خود تثبیت کند.

«مصطفی ظهیری نیا» با اعلام این خبر افزود: همچنین دانشگاه هرمزگان در رتبه ۵۸۶ در جمع یک هزار و ۱۸۳ مؤسسه برتر در رتبه‌بندی گرین متریک در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است.

رییس دانشگاه هرمزگان با اشاره به اینکه «گرین‌متریک» با هدف ارائۀ چشم‌اندازی فراگیر از وضعیت و سیاست‌های زیست‌محیطی و توسعۀ پایدار مؤسسه‌های آموزش عالی جهان راه‌اندازی شده است، افزود: این رتبه بندی ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاست‌گذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است و محیط و زیرساخت، انرژی و تغییر اقلیم، مدیریت پسماند، آب، حمل‌ونقل، و آموزش و پژوهش سنجه‌هایی هستند که در این نظام رتبه‌بندی برای سنجش مؤسسه‌ها به‌کار می‌روند.

لازم به ذکر است که رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» توسط دانشگاه دولتی اندونزی انجام می‌شود. این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی «محیط زیست و زیرساخت»، «انرژی و تغییرات اقلیمی»، «مدیریت پسماند»، «آب»، «حمل و نقل»، و «آموزش» برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند. «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گزاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از 10هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر بر روی وب‌سایت منتشر می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها