۲۱۰ مینی‌بوس فعال قاچاق سوخت در بندرعباس توقیف شد



دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان گفت: ۲۱۰ دستگاه مینی‌بوس فعال قاچاق سوخت در بندرعباس در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق و در نتیجه استقرار تیم‌های کنترل و نظارت بر توزیع سوخت در جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌های این استان توقیف شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط دادگستری هرمزگان، «عارف اکبری»، دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان روز جمعه در این خصوص گفت: پس از شناسایی ۲۱۰ دستگاه مینی بوس که در ۲ جایگاه نارگیل و ترنج بندرعباس روزانه چندین بار سوخت دریافت می کردند، دستور توقیف و انتقال این خودروها به پارکینگ توسط مقام قضایی ناظر بر این جایگاه های سوخت صادر شد.

وی با تأکید بر لزوم پایش مداوم وضعیت سوخت‌گیری در جایگاه‌ها و پمپ‌بنزین‌های استان هرمزگان، ادامه داد: نظارت دستگاه قضایی بر روند توزیع سوخت با همکاری دولت از طریق استقرار تیم‌های پایش در جایگاه ها و رصد سامانه‌های عرضه سوخت ادامه دارد و در صورت مشاهده هرگونه قانون‌شکنی علاوه بر توقیف خودرو برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز هرمزگان اضافه کرد: مقرر شده معاون دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و همه دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف، طرح ویژه‌ای را برای نظارت بر جایگاه های سوخت طبق دستورالعمل و ضوابط قانونی اجرا نمایند و به منظور صحت‌سنجی و شفاف سازی مصرف سوخت ضمن نظارت میدانی بر جایگاه‌ها نسبت به برخورد با تخلفات احتمالی اقدام کنند.

اکبری تصریح کرد: اجرای موفق این طرح علاوه بر جلوگیری از تاراج اموال عمومی در جهت ایمنی جاده‌ها و جلوگیری از تردد خودروهای قاچاقچیان سوخت و تصادفات مرگبار در محورهای مواصلاتی استان نیز بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دادستان مرکز استان هرمزگان همچنین با اشاره به پیامدهای مخرب پدیده قاچاق به ویژه قاچاق فرآورده های نفتی بر اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در راستای صیانت از سرمایه های ملی و مبارزه با قاچاق سوخت هرگز کوتاه نخواهد آمد و به همین منظور با تمامی توان و بدون اغماض با قاچاقچیان مقابله خواهد کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها