عربستان سعودی در یک هفته ۷۳۷ مین حوثی‌ها را در یمن پاکسازی می کند


نویسنده: عدنان نگاری

پروژه مسم، ابتکار عربستان برای پاکسازی مین‌های زمینی در یمن است که در هفته دوم دسامبر ۷۳۷ مین کار گذاشته شده توسط شِبه‌نظامیان حوثی را خنثی کرد. با نظارت آژانس امداد عربستان سعودی و تیم های ویژه‌، در این پروژه‌ی خنثی‌سازی611 مهمات منفجر نشده، 116 مین ضد تانک، هشت مین ضد نفر و دو دستگاه انفجاری منهدم شدند.
این دستگاه‌ها که توسط حوثی‌ها در سراسر یمن کار گذاشته شد، تهدیدی جدی برای زندگی مردم بی‌گناه از جمله کودکان، زنان و افراد مسن بود. پروژه مسم یکی از چندین طرحی است که عربستان سعودی به دستور ملک سلمان برای کمک به مردم یمن و پاکسازی مسیرهای ارسال کمک‌های بشردوستانه به شهروندان این کشور انجام داده است.
این پروژه مهندسان محلی مین‌زدایی را آموزش می‌دهد و تجهیزات مدرن را در اختیار آن‌ها قرار می دهد. همچنین از یمنی‌هایی که توسط این دستگاه‌ها آسیب دیده اند پشتیبانی می کند.
 تخمین زده می شود که بیش از ۵ میلیون نفر از آغاز درگیری در یمن مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند که بسیاری از آن‌ها به دلیل وجود مین در سرزمین خود آواره شده‌اند. تیم‌های مسم وظیفه پاکسازی مناطق را به عنوان یک اولویت فوری بشردوستانه بر عهده دارند. آن‌ها مناطقی مانند روستاها، جاده‌ها و مدارس را پاکسازی می‌کنند تا رفت و آمد امن غیرنظامیان و تحویل کالاها و خدمات بشردوستانه را تسهیل کنند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها