تداوم ناپایداری دریایی در خلیج فارس؛ تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها انجام شود



رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی در محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت در خلیج فارس و فرا ساحل غرب تنگه هرمز به ویژه سواحل و جزایر غربی استان هرمزگان امروز (پنجشنبه) نسبت به افزایش ارتفاع موج دریا به ۱.۵ متر (۱۵۰ سانتی متر - بین چهار تا پنج پا) هشدار داده می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «محمد کاملی دیرستانی»، رییس اداره هواشناسی قشم روز پنجشنبه با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم گفت: در روز جاری، تداوم ناپایداری دریایی در خلیج فارس پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از ساعت های بعدازظهر امروز دریا با افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی در فرا ساحل غرب تنگه هرمز و سواحل و جزایر خلیج فارس نسبتا مواج است و توصیه می شود تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورها صورت بپذیرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: افزایش باد جنوب غربی تا شمال غربی به تناوب تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: در آسمان استان هرمزگان نیز گذر ابر پیش بینی می شود و احتمال رگبار پراکنده باران در برخی مناطق شرقی استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان افزایش باد شمال شرقی پیش بینی می شود و در ساعت های تنگه هرمز نیز متلاطم خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم افزود: به لحاظ دمایی در این مدت، تغییرات یک تا 2 درجه ای دما مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) 15 درجه و 88 درصد و شهر قشم را 21 و 85 درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها