غربالگری دیابت و فشارخون ۵۴ میلیون ایرانی تاکنون



مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تحقق ۶۰ درصدی اهداف «پویش ملی سلامت» تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون تعداد حدود ۵۴ میلیون نفر از نظر جمعیت بالای ۱۸ سال کشور که حدود ۶۴ میلیون نفر هستند در این پویش غربالگری و ارزیابی شده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل، کوروش اعتماد افزود: از نظر میزان تحقق اهداف پویش ملی سلامت که شامل غربالگری دیابت و فشارخون است، به بیش از ۶۰ درصد هدف تعیین شده را رسیده ایم.

وی با بیان این که طبق برنامه ریزی پویش تا ۱۵ دی ادامه داشته و امکان تمدید هم وجود دارد، ادامه داد: سطح مشارکت بانوان تاکنون ۳۵ درصد است که انتظار داریم درهفته پایانی پویش بانوان کشور مشارکت بیشتری داشته باشند. همچنین گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ بیشترین مشارکت را تاکنون داشته اند که امیدواریم با همکاری وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم شاهد مشارکت بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در این پویش باشیم.

به گفته مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، با اتمام پویش در تاریخ ۱۵ دی ارائه خدمت در همین بستر همچنان در مراکز بهداشتی و پایگاه ها و مراکز جامع سلامت کشور ادامه خواهد یافت.

اعتماد اظهار داشت: پوشش جمعیتی کشور در زمینه غربالگری بیماری های پرفشاری خون و دیابت، با در نظر گرفتن راهبردها، مشوق ها و اجرای برنامه های جدید طی ۶ ماه آینده کامل خواهد شد و فرآیندی که آغاز شده همچنان ادامه خواهد یافت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها