تنها ۳ درصد از موارد سرماخوردگی‌های شایع این روزها، کرونا است



سرپرست دفتر مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: ۳۰ درصد از موارد بیماری های شایع و سرماخوردگی، مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

        

به گزارش صبح ساحل، شهنام عرشی٬ سرپرست دفتر مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: بر اساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، ویروسی که در کشورهای اروپایی و ترکیه در گردش است٬ همان سرماخوردگی و آنفولانزا است که با توجه به فصل سرما در این مناطق مسئله حادی تلقی نمی شود.

وی بیان کرد: بررسی ها نشان می دهند که ۳ درصد از موارد سرماخوردگی ها٬ بیماری کرونا تشخیص داده شده اند و ۳۰ درصد از موارد نیز مربوط به بیماری آنفولانزا هستند.

سرپرست دفتر مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت حالت اپیدمی را در خصوص بیماری کرونا برداشته است و دنیا از حالت اضطرار خارج شده است. بر اساس مقررات بین المللی کارهای خودمراقبتی و اقدامات لازم در خصوص افراد و مسافران علامت‌داری که به کشور وارد می شوند، انجام می شوند.

وی  تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است که در اجتماعات ماسک زده و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

عرشی افزود: در حال حاضر ۹۹ درصد از کرونای تشخیص داده شده از زیرسویه های امیکرون است و قدرت بیماری زایی بالایی نداشته است. به نظر می رسد که این سویه های در گردش ویروس کرونا بیشتر در بیماران زمینه ای و سالمندان با شدت بیشتری بروز پیدا می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها