تخفیف کارمزد معاملات سهام ابلاغ شد



نایب رئیس هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مصوبه اخیر این سازمان با موضوع تخفیف نرخ کارمزد معاملات سهام را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش صبح ساحل و به نقل از ایسنا، مصوبه سازمان بورس که با موضوع تخفیف نرخ کارمزد معاملات سهام را برای اجرا از سوی علیرضا ناصرپور ابلاغ شده، بدین شرح است:

- سقف نرخ کارمزد خرید و فروش قابل پرداخت توسط بازارگردان با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله در بورس‌های کالایی به شرح ذیل تعیین می‌شود

- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی باشد (ایفای نقش بازارسازی) سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید، بدون کارمزد و در حالت فروش، نصف حالت عادی کارمزد اوراق بهادار مربوطه است.

- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی نباشد، سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید و فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

- بندهای ذیل از مصوبات هیأت مدیره سازمان در خصوص سقف نرخ کارمزد معاملات بازارگردان یا بازار ساز در بورس‌های کالایی ملغی شد:

- بند ۶ سیصد و سی و نهمین صورتجلسۀ هیأت مدیره سازمان در تاریخ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ در خصوص سقف کارمزد معاملات اوراق سلف بلندمدت (با سررسید بیش از یکسال) در بورس کالای ایران از بازار ساز و بازارگردان.

- بند ۴ سیصد و شصت و هفتمین صورت جلسة هیأت مدیره سازمان در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ در خصوص سقف کارمزد معاملات اوراق سلف بلندمدت (با سررسید یکسال و بیشتر) در بورس انرژی ایران از بازار ساز و بازارگردان و سایر فعالان بازار.

- بند ۲-۴ چهارصد و پنجاه و هفتمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۶ در خصوص سقف کارمزد بازارگردان در معاملات گواهی سپرده و اوراق سلف موازی استاندارد.

- بند ۲-۹ چهارصد و پنجاه و هفتمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان در تاریخ ۳ خرداد ۱۳۹۶ در خصوص کارمزد بازارگردان در معاملات صندوق های سرمایه گذاری کالایی.

- بندهای ۲-۱-۲ و ۱-۲-۲ چهارصد و هفتاد و یکمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان در تاریخ هشتم شهریور ۱۳۹۶ در خصوص کارمزد معاملات بازارگردان در معاملات صندوق سرمایه گذاری پروژه و اوراق گواهی ظرفیت.

- بند ۲ چهارصد و هشتادمین صورتجلسه هیأت مدیره سازمان در تاریخ ۳۰ مهر ۱۳۹۶ در خصوص کارمزد بازارگردانی معاملات مشتقه و گواهی سپرده.

- مقرر شد سقف نرخ کارمزد حق نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در معاملات موضوع بند ۱ این مقرره، به شرح ذیل جهت تصویب به شورای عالی بورس پیشنهاد شود:

- سقف نرخ کارمزد حق نظارت سازمان از معاملات بازارگردان (با رعایت حداکثر سقف ریالی مصوب در هر معامله) در بورس های کالایی به شرح ذیل تعیین می‌شود:

- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی باشد (ایفای نقش بازارسازی) سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید، بدون کارمزد و در حالت فروش، نصف حالت عادی کارمزد أوراق بهادار مربوطه است.

- در صورتی که بازارگردان متعهد به خرید اوراق بهادار به کف قیمتی معینی نباشد،  سقف نرخ کارمزد قابل پرداخت توسط بازارگردان در حالت خرید و فروش، نصف حالت عادی کارمزد اوراق بهادار مربوطه است.

- بند (۲-۴) صورتجلسه شورای عالی بورس در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ در مورد معاملات بازارگردان در بورس‌های کالایی ملغی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها