ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان؛ احتمال اختلال در رفت و آمد‌های دریایی بویژه در جزایر غربی



کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تاثیر یک موج ناپایدار در برخی نقاط از جمله مناطق شرقی استان و شرق تنگه هرمز، افزایش ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد وبرق پیش بینی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، «مرضیه سی سی پور»، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: احتمال وقوع رگبار پراکنده باران روز سه شنبه دوازدهم دی ماه نیز در پاره‌ای نقاط شرقی استان وجود دارد.

وی گفت: ظهر امروز با شدت گرفتن باد‌های شمال غربی، خلیج فارس و غرب تنگه هرمز نسبتا مواج می‌شود و احتمال اختلال در رفت و آمد‌های دریایی بویژه در جزایر غربی (جزایر کیش و لاوان) انتظار است.

سی سی پور افزود: سرعت باد در خلیج فارس و جزایر غربی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج بویژه در فراساحل غربی به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: شرایط نامساعد دریایی و مواج بودن دریا از ظهر امروز، دوشنبه یازدهم دی ماه تا اوایل هفته آینده ادامه دارد.

سی سی پور توصیه کرد: با توجه به شرایط نامساعد دریایی از رفت و آمد شناور‌های سبک در بنادر غربی استان و غرب تنگه هرمز خودداری شود و تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناور‌های مسافربری (در جزایر غربی) و کشتی‌های تجاری (مقاصد بوشهر و خوزستان) صورت گیرد.

وی گفت: از نظر دمایی هم به تدریج تا روز‌های پایانی هفته، کاهش نسبی دمای کمینه بین دو تا ۴ درجه در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی انتظار است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها