زبان گراز یا گاو؟!


نویسنده: عبداسلام جمالی

هفته گذشته از بولتن خبری خبرگزاری ها،خبری غیر معمول مخابره گردید که باعث کنجکاوی مردم شد و سوالات زیادی در اذهان عمومی بوجود آورد و آن توقیف محموله بزرگی از زبان گراز وحشی با تناژ بالا(پنج تن) بود.
 
اگر چه مسئولین ذی ربط پس از مدتی اعلان کردند که محموله مذکور زبان گاو بوده و در تشخیص نوع محموله توقیف شده عجولانه تصمیم گرفته شده و اشتباهی رخ داده است.اما با این وجود سوالات بسیاری در ذهن مردم بی جواب ماند و افکار عمومی با این تصحیح اقناع نشده اند و مسئولین ذی ربط بهتر است موضوع را به صورت شفاف به سمع عموم برسانند تا مردم که به قول مسئولین ولی نعمتان آنها هستند در برزخ بی خبری نمانند و به جای رسانه های داخلی منبع و مرجع خبری خود را کانال های ماهواره ای و شبکه های خارجی قرار ندهند.
سوال این است که مبدا محموله فوق از ورای مرزهای کشور بوده یا منشا داخلی داشته است؟اگر از یکی از کشورهای همسایه بوده در صورتی که زبان گراز بوده محموله ای با این حجم و وزن چطور وارد کشور شده و این محموله صدها کیلومتر در جاده های کشور به راحتی از ایست و بازرسی های متعدد عبور کرده است و اگر منشا و مبدا داخلی داشته این بار که تناژ آن پنج تن و تعدادش هشت هزار قطعه اعلام شده نمی تواند از شکارهای معمولی گرازهای وحشی باشد مگر اینکه مزارع متعدد پرورش گراز به صورت مخفی و زیر زمینی وجود دارد که مسئولین از آن بی خبر هستند و سوال دیگر این است که چه بر سر گوشت آن هشت هزار گراز آمده است؟
قاچاقچیانی که زبان آنها را به جاهای دیگر منتقل کردند گوشت آن ها را به خورد چه کسانی داده اند؟آیا مردم من بعد می توانند با خیال راحت در رستوان ها خصوصا رستوران های سر راهی غذا سرو کنند یا فعلا باید احتیاطا از خیر غذاهای گوشتی بگذرند؟
سوال دیگر این است که اگر زبان گاو بوده در صورت تایید سلامت آن چرا با وجود گرانی و تورم و حذف مواد گوشتی از سفره های دهک های پایین جامعه،این حجم بزرگ از مواد پروتئینی با سرعت امحا شده و بین محرومین توزیع نگردید و یا اینکه به صاحبش تحویل نشده که آن را به مقصد برساند و متضرر نشوند؟
و سوال مهم تر اینکه چرا مسئولین ابتدا و قبل از مسجل شدن نوع محموله اعلام کردند که زبان گراز بوده و اینچنین جو افکار عمومی را متلاطم کردند و حتی در شبکه های اجتماعی مورد استهزاء قرار گرفتند.
الان هم جا دارد مسئولین ذی ربط به طور شفاف به سوالات مطرح شده از سوی افکار عمومی پاسخ دهند و توضیحات لازم را ارائه نمایند که مبدا و مقصد دقیق این محموله کجا بوده و چرا به این سرعت امحا شد؟

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها