احتمال رگبار پراکنده باران در مناطق شرقی هرمزگان/ از صعود به ارتفاعات و توقف در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنید



 رییس اداره هواشناسی قشم گفت: با توجه به بارش باران به صورت نقطه ای و رگباری و وقوع رعد و برق شدید صعود به ارتفاعات در مناطق شرقی هرمزگان و رفت و آمد و توقف در حاشیه رودخانه‌های فصلی و مسیل‌های این استان خطرآفرین است و باید از این کار پرهیز شود.

 

به گزارش صبح ساحل، محمد کاملی دیرستانی با توصیف پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی استان هرمزگان و جزیره قشم افزود: در روز جاری، همچنان در مناطق دریایی به ویژه خلیج فارس، وزش بادهای نسبتا شدید غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس پیش بینی نقشه‌های هواشناسی در آسمان هرمزگان گذر ابر پیش بینی می شود و در پاره ای از نقاط این استان به ویژه مناطق شرقی وقوع رگبار پراکنده باران و رعدوبرق محتمل خواهد بود.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم با اشاره به اینکه در مناطق دریایی استان هرمزگان نیز وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی تا جنوب غربی سبب مواج شدن دریا خواهد شد، افزود: توصیه می‌شود شناورهای سبک صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای آمد و شد ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: طبق تحلیل نقشه ها و مُدل های هواشناسی فردا (جمعه) در کوتاه زمان از شدت سرعت وزش باد در دریای عمان و تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما خلیج فارس همچنان با وزش بادهای نسبتا شدید غربی مواج خواهد بود.

وی گفت: این شرایط جوی و دریایی به تناوب تا اوایل هفته آینده تداوم خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اضافه کرد: به لحاظ دمایی تا اوایل هفته آینده، روند کاهش نسبی دما مورد انتظار است.

وی بیشینه دما و رطوبت را در ایستگاه هواشناسی (فرودگاه قشم) ۱۷ درجه و ۶۸ درصد و شهر قشم را ۲۰ و ۷۴ درصد اعلام کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها