در سال جاری؛

بیش از ۷ هزار دانشجو در اردوی راهیان پیشرفت حضور یافتند



قائم مقام معاونت فرهنگی وزارت علوم گفت: بیش از ۷ هزار دانشجو در اردوی راهیان پیشرفت در سال جاری حضور یافتند.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، «رشید جعفرپور»، قائم مقام و مشاور معاونت فرهنگی وزارت علوم با اشاره به برگزاری اردوی راهیان پیشرفت ویژه اساتید و دانشجویان گفت: برگزاری این اردو از تاکیدات رهبر انقلاب و دستور ویژه رئیس جمهور است که  طی آن دانشگاهیان را با رویکرد امیدآفرینی با دستاوردهای ویژه کشور آشنا می سازد و بعضا شبهاتی که در اذهان درباره پیشرفت کشور وجود دارد و دنبال ناامیدی هستند را خنثی کند.

وی افزود: قرارگاه ملی راهیان پیشرفت دانشگاهیان به اسم شهید فخری زاده  در وزارت علوم تشکیل شده و در آن نمایندگانی از دستگاههای مختلف حضور دارند به ویژه دستگاههایی که به لحاظ فعالیت و عملکرد مبنای پیشرفت را به صورت علمی محقق می کنند. قرارگاه با نمایندگان این دستگاهها  تفاهم نامه هایی را در این زمینه منعقد کرده است و طی آن دانشگاهیان از پروژه ها و مراکز آنها بازدید می کنند. ابتدا اردوها در سطح دانشگاههای استانی و  سپس استان های پیرامون برگزار می شود که عمده این بازدیدها از کلان پروژه های کشوری در حوزه های مختلف، دفاعی نفتی و هسته ای است.

جعفرپور در باره تعداد بازدید های انجام شده طی این اردوها گفت: امسال تا کنون بیش  از 7 هزار دانشجو در قالب این اردوها از پیشرفت های کشور بازدید کردند. هماهنگی بازدید اساتید بیشتر از سوی بسیج اساتید و معاونان فرهنگی دانشگاهها صورت می گیرد و طی آن اساتید متخصص در حوزه پیشرفت هم در این اردوها حضور می یابند تا در کنار امیدافرینی به تشریح پروژه ها بپردازند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها